کدام شرکت‌ها در مجامع سربلند شدند؟

یک کارشناس بازار سرمایه قرار گرفتن شاخص در نقطه یک میلیون و 400 هزار واحدی را نقطه تعادل برای بورس دانست و افزود: بعد از فصل مجامع، زمان سوددهی شرکت‌ها به سهامداران است که صنعت پتروشیمی مانند سال‌های گذشته توانسته سود قابل قبولی به سهامداران خود پرداخت کند.

علی عباسیان کارشناس بازار سرمایه در خصوص سیاست‌های نادرست مسئولین و ایجاد ترس برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به بیدار بورس، گفت: این روزها با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور اخبار منفی زیاد به گوش می‌رسد که بازار سرمایه نیز به این اخبار واکنش بیشتری نسبت به اخبار مثبت از خود نشان می‌دهد.

وی نقطه تعادلی بازار را در شاخص یک میلیون و 400 هزار واحد دانست و افزود: هر چه قدر شاخص کل سریع‌تر به این نقطه برسد می‌تواند در مسیر مثبتی گام بردارد.

عباسیان با پیشنهاد اینکه تک سهم‌ها بعد از مجمع توانایی سود مناسب را خواهند داشت، اضافه کرد: بازار را زمانی در نقطه مطلوب می‌توان دانست که خروج پول از تک سهم‌ها و روند نزولی شاخص هم‌وزن متوقف شده و شاهد ورود پول به سهم‌های شاخص‌ساز باشیم

  • دولت به نرخ بهره توجه بیشتری کند

این کارشناس بازار سرمایه افزایش نرخ بهره بین بانکی را به ضرر بورس و تولید کشور دانست و اظهار کرد: دولت برای کنترل تورم، نرخ بهره را افزایش می‌دهد شاید این امر در کوتاه‌مدت تاثیرگذار باشد اما در بلندمدت باعث آسیب جدی به بورس و تولید صنایع خواهد شد.

عباسیان ادامه داد: دولت برای جلوگیری از مشکلات اقتصادی بیشتر باید به افزایش و کاهش نرخ بهره بانکی توجه بیشتری کند.

  • کدام شرکت‌ها در مجامع سربلند شدند؟

وی در خصوص تقسیم سود صنایع اظهار کرد: اغلب شرکت‌های حاضر در صنعت پتروشیمی سودهای مناسبی را تقسیم می‌کنند و امسال نیز مانند سال‌های گذشته این اقدام صورت گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: برخی از صنایع مانند سرمایه‌گذاری‌ها و صنعت بانکی هر سال سود چندانی برای سهم‌های خود تخصیص نمی‌دهند اما برعکس این صنایع، پالایشی‌ها توانسته‌اند سود مناسبی به سرمایه‌گذاران خود اختصاص دهند.
 

خبرنگار: آرزو صباحتی 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =