۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
تحلیل بنیادی "دتوزیع"

مجموعه دارو پخش فعالیت خود را از سال ۱۳۳۴ با عنوان بنگاه خیریه دارو پخش آغاز و در مرداد ماه سال ۱۳۵۹ با تغییر نام به شرکت سهامی داروپخش تبدیل گردید. در آن مقطع، شرکت توزیع داروپخش کنونی نیز به عنوان سازمان توزیع و فروش نامیده شد. در ادامه روند رشد و شکوفایی شرکت‌های مجموعه در تاریخ ۲۸ / ۱۲ / ۱۳۷۵ با منفک شدن واحدهای تابعه شرکت داروپخش (سهامی عام)، این سازمان به صورت شرکتی مستقل، در تهران به ثبت رسید.

به گزارش بیداربورس دتوزیع در سال ۹۹ ،۵۱۵۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ با یک رشد قابل توجه به در آمد ۹۰۰۰ میلیاردی دست پیدا کرد. حاشیه سود ناخالص شرکت نیز در سال های اخیر روند صعودی داشته و در سال گذشته به ۱۳ درصد رسید.

همچنین شرکت در سه ماهه اخیر عملکرد قابل توجهی داشته است به طوری که در سه ماهه بهار شرکت با درآمد ۲۴۸۰ میلیارد تومانی رشد حدود ۵۰ در صدی در درآمد را نسبت مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

*سهامداران

شرکت دارو پخش سهامدار اصلی دتوزیع است که حدود ۸۰ درصد مالکیت شرکت معادل ۹۵۶ میلیون برگ سهم را در اختیار دارد و بعد از آن شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با مالکیت حدود ۵/۹ درصدی معادل ۱۱۳ میلیون برگه سهم، در لیست سهامداران درصدی قرار دارد.

باقی سهام شرکت که چیزی حدود ۱۳۰ میلیون برگه سهم است در اختیار سایر سهامداران است. 

برای دیدن فایل اینجا کلیک کنید. 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =