تحلیلگران در انتظار صعود قدرتمند طلا

احساسات در بازار طلا به شکل قابل توجهی بهبود یافته و کارشناسان انتظار دارند که فلز زرد صعود کند. پس از افت های اخیر طلا به نظر می رسد که کف جدیدی برای طلا ایجاد شده و تقاضا برای فلز زرد افزایش یافته است.

به گزارش بیداربورس، قیمت طلا هفته گذشته را در عدد ۱۸۲۷ دلار به پایان رساند که رشد ۸ دلاری را نشان می دهد. این در حالی است که طلا در هفته پیش پایین ترین قیمت ۱۶ ماه اخیر در عدد ۱۶۸۱ دلار را به ثبت رساند.

به باور تحلیلگران قدرت فعلی ارز دلار ممکن است به زودی سقوط کند و در نتیجه پناهگاه امن طلا می تواند موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاران باشد. به خصوص که قیمت آن بیش از حد کاهش یافته و فرصت خرید مناسبی را ایجاد کرده است.

کریس وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX.com، گفت که با توجه به اینکه اقدامات تهاجمی فدرال رزرو تاثیر خود را به طور کامل بر روی بازار گذاشته اند، دلار در حال کاهش بوده و این موضوع برای طلا موقعیت خوبی است.

وی همچنین ادامه داد که بحران یورو هنوز به واقعیت نپیوسته است اما خطرات آن می تواند باعث افزایش قیمت طلا و دلار شود. با این حال وکیو اشاره کرد که بازار طلا ممکن است نوسانات زیادی را در هفته پیش رو تجربه کند و سرمایه گذاران باید خود را برای آن آماده کنند.

این تحلیلگر بازار همچنین اشاره کرد که طلا برای صعود شدید تر نیاز دارد تا از سد محکم ۱۷۶۰ دلاری عبور کند که این موضوع نیازمند افت بازده واقعی است. کیو گفت که بسیار بعید می داند بازده واقعی بار دیگر افت کند.

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ۱۲ تحلیلگر یا ۶۷ درصد گفتند که ما در کوتاه مدت نسبت به طلا خوش بین هستیم. در همین حال، شش تحلیلگر یا ۳۳ درصد نسبت به طلا نزولی بودند. این هفته هیچ رای بی طرفی صادر نشد و کارشناسان خنثی صفر بودند.

به دلیل مشکلات فنی، تنها ۱۸۷ رای توسط سرمایه گذاران به صندوق انداخته شد. از این تعداد ۱۰۵ نفر یا ۵۶ درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو بودند. ۵۲ نفر یا ۲۸ درصد نزولی بودند و ۱۶ رأی دهنده یا ۳۱ درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.

کد خبر 19612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =