۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
دهن‌کجی بورس به تورم

ازار امروز در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل با کاهش ۹٬۷۰۱ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد تا ارتفاع یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد کاهش یافت. شاخص هم‌وزن هم امروز افت بیش از ۴٬۴۵۴ واحدی را ثبت کرد و تا مرز ۴۰۰ هزار واحدی عقب نشینی کرد.

به گزارش بیدار بورس، بازارسرمایه بر خلاف روز گذشته  امروز روند منفی را در پیش گرفت و سرانجام با ریزشی حدود ۱۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد.  
شاخص هم وزن نیز در آستانه سقوط به کانال ۳۰۰ هزار واحدی قرار گرفت که به عقیده کارشناسان این موضوع از نزول شاخص کل به کانال‌های پایین‌تر نیز به مراتب مهم‌تر است.  
ریزش امروز بازارسرمایه در حالی رخ داد که شرکت‌ها و صنایع بورسی از جمله پالایشی‌ها گزارش‌های سودآوری را منتشر کرده‌اند.  
به عقیده کارشناسان رشد نرخ بهره در روز گذشته بار دیگر موجب ناامیدی فعالان بازارسرمایه و در نتیجه شدت گرفتن خروج پول از بازار شده است.  
 از سوی دیگر طبق اعلام بانک مرکزی نرخ تورم نقطه‌ای در ماه گذشته رکورد ۱۰ ساله خود را شکست و به ۵۴ درصد رسید اما تعجب اهالی بازار از این است که در مقاطع مختلف شاهد رشد بورس ناشی از انتظارات تورمی بوده‌اند اما بازارسرمایه به نرخ تورم نیز دهن کجی کرده و روند منفی در پیش گرفته است.  
  
از معاملات امروز چه خبر؟                                                                             
 در پایان معاملات امروز(یک‌شنبه، دوم مردادماه) شاخص کل بورس پس از افت ۹ هزار و ۷۰۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد قرار گرفت و  شاخص هم‌وزن هم با کاهش  ۴ هزار و ۴۵۴ واحدی همراه شد.
                 
بیشترین افت امروز 
 در این پست علاوه بر نگاهی به بازار امروز، مروری هم بر سهم "دروز" که جز صدرنشینان بیشترین افت امروز بود، می‌اندازیم.            

                                                                                                          

دهن‌کجی بورس به تورم

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =