واکنش خاندوزی به سود بین بانکی ۲۱.۳۱ درصدی

وزیر امور اقتصادی و دارایی به افزایش سود بین بانکی به ۲۱.۳۱ درصد واکنش نشان داد.

به گزارش بیداربورس، احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره عبور سود بین بانکی از ۲۱ درصد و رسیدن آن به ۲۱.۳۱ درصد، اظهار کرد: سیاست تیم اقتصادی مبنی بر باقی ماندن سود بین بانکی در محدوده ۲۰ درصد تغییر نکرده و برای حل این مسئله در جلسه شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری خواهد شد.  

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی در دولت سیزدهم رفع نیازهای خرد مردم با پرداخت تسهیلات قرص‌الحسنه است و وزارت اقتصاد در سال گذشته با همکاری شبکه بانکی، سرمایه بانک مهر ایران را افزایش داد و برای بار دوم نیز قبل از پایان سالجاری سرمایه این بانک افزایش می‌یابد تا قدرت تسهیلات‌دهی برای رفع نیازهای خرد مردم افزایش یابد.  

وزیر اقتصاد ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پایین‌ترین تسهیلات معوق یا غیرجاری دارد که در طول فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۸۰ درصد منابع بانک مهر  افزایش پیدا کرده است و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه از سوی این بانک داده شده است.

خاندوزی بیان کرد: اخیرا نیز مذاکراتی با بانک مرکزی داشته‌ایم تا بیش از این، زمینه و فرصت برای تقویت قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌های قرض‌الحسنه فراهم شود.

کد خبر 19622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =