۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
شیب نزولی نفت تندتر شد

قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی از تاثیر منفی افزایش نرخهای بهره آمریکا بر رشد تقاضا برای سوخت، روند افزایشی که ابتدای معاملات روز دوشنبه داشت را معکوس کرد و با کاهش روبرو شد.

به گزارش بیداربورس، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر با ۴۸ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید که چهارمین کاهش روزانه بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر، ۶۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۹۴ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید که این شاخص هم برای چهارمین روز نزولی بود.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت فوجیتومی سکیوریتیز در این باره گفت: بازار احتمالا در بحبوحه نگرانی ها نسبت به کاهش تقاضای جهانی برای سوخت پس از افزایش نرخهای بهره و ازسرگیری تولید نفت لیبی، در وضعیت نزولی می ماند.

بهای معاملات نفت در هفته‌های اخیر تحت تاثیر احتمال افزایش نرخهای بهره که ممکن است باعث وقوع رکود و افت تقاضا برای سوخت شود و محدود شدن عرضه در بازار جهانی به دلیل تحریم ها علیه روسیه، نوسان شدیدی پیدا داشته‌اند.

مقامات بانک مرکزی آمریکا خاطرنشان کرده‌اند که فدرال رزرو احتمالا در نشست روزهای ۲۶ و ۲۷ ژوئیه، نرخهای بهره را به میزان ۷۵ واحد افزایش می دهد.

در بخش عرضه، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد قصد دارد تولید نفت را ظرف دو هفته آینده به ۱.۲ میلیون بشکه در روز برساند.

بر اساس گزارش رویترز، اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد به منظور محدود کردن ریسکهای امنیت انرژی جهانی، به شرکتهای دولتی روس‌نفت و گازپروم روسیه اجازه می‌دهد به کشورهای ثالث نفت صادر کنند. با این حال، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد روسیه به کشورهایی که تصمیم بگیرند سقفی روی قیمت نفت این کشور اعمال کنند، نفت عرضه نخواهد کرد و نفت خود را به کشورهایی خواهد داد که آماده همکاری با روسیه هستند.

کد خبر 19638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =