۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
موانع رشد فلز زرد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۷۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گزارش بیداربورس،قیمت طلا در این هفته به‌خاطر اجلاس حیاتی فدرال‌رزرو آمریکا تغییر چندانی نداشته‌است. ترس از رکود اقتصاد و احتمال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا برای کنترل تورم، ارزش دلار را بالا برده‌ و بهبود ارزش دلار آمریکا نسبت‌به دو هفته گذشته مانع ادامه روند رشد این فلز گران‌بها شده‌ است.

سرمایه‌گذاران نگران احتمال منفی شدن نرخ تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی هستند که می‌تواند بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا را وارد یک رکود فنی کند.

به‌علاوه، سیاست‌های سختگیرانه‌ فدرال رزرو آمریکا تاثیر منفی بر شرکت‌های بزرگ فناوری مثل آلفابت گوگل و اپل خواهد گذاشت که شرایط بازار، ارزش دلار و به‌دنبال آن قیمت طلا را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کاهش سود خزانه‌داری آمریکا و کاهش اطمینان سرمایه‌گذاران و جریان سرمایه به اوراق قرضه‌ دولتی به‌خاطر نگرانی در مورد رشد اقتصاد و تورم، قیمت طلا را بالا آورد و در روز جمعه به ۱۷۳۹ دلار رساند که بالاترین رقم طی یک هفته گذشته بود.

اما ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران به قدرتمند شدن دلار کمک کرد. پایین آمدن شاخص مدیران خرید در منطقه یورو و مخصوصاً آلمان به‌علاوه مختل شدن فعالیت در بخش خدمات آمریکا خطر رکود اقتصاد را افزایش داده و تاثیر منفی بر حساسیت بازار گذاشته‌است.

قیمت نقره با ۰.۵۷ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۵۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۳ درصد کاهش ۸۷۶ دلار و ۵۴ سنت معامله می‌شود.

کد خبر 19645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =