قطع سراسری اینترنت خانگی و همراه

کاربران بسیاری اعلام کرده‌اند که اینترنت ثابت آنها قطع است و تنها به اینترنت تلفن همراه دسترسی دارند. علت قطع اینترنت چیست و آیا این قطعی سراسری است؟

به گزارش بیداربورس، بنابر گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی اینترنت همراه و ثابت در بسیاری از مناطق، به ویژه‌ اداره‌ها و شرکت‌ها در تهران کند و قطع شده‌است.

در روزهای اخیر، سرعت و کیفیت اینترنت با چالش‌های فراوانی روبه رو شد. از یک سو اینترنت همراه اپراتورهای تلفن همراه با قطعی مواجه شد، امروز اما این کندی و قطعی به اینترنت مخابرات کشیده شده‌است.

این در حالی است که مسئولان و اپراتورها دلیل قانع کننده‌ای برای این کندی و قطعی‌های گسترده نمی‌آورند. در حالی که وزارت ارتباطات وعده داده بود با افزایش تعرفه‌های اینترنت نه‌تنها سرعت اینترنت بلکه کیفیت آن نیز افزایش می‌یابد.

هنوز توضیح خاصی در زمینه قطع اینترنت و وضعیت شبکه و زمان رفع آن ارائه نشده، اما به نظر می‌رسد این اختلال در دسترسی کاربران بتدریج در حال گسترش است و به کرج هم رسیده است.

با وجود این با افزایش قیمت تعرفه‌ها، اینترنت با قطعی‌های مکرر، کندی شدید، محدودیت‌های بیشتر منجر به ضررهای فراوانی به کاربران شد. همچنین؛ طی یک ماه اخیر آمارهای جهانی درباره رتبه ایران در سرعت اینترنت نزول و کاهش آن را نشان می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که قطعی گسترده اینترنت تنها مربوط به تهران است و یا سایر شهرهای ایران هم همچنان اینترنت ندارند.

لازم به ذکر است که اینترنت در بسیاری از نقاط کاملا قطع است. در برخی از نقاظ کاربران تنها به اینترنت تلفن همراه دسترسی دارند و در برخی دیگر از نقاط هم اینرنت مدام دچار قطع و وصل می‌شود.

نگرانی عمده‌ای که کاربران در شبکه‌های مجازی عنوان می‌کنند این است که مبادا این قطعی‌ها به دلیل اجرای طرح صیانت باشد.

منبع: تجارت نیوز
کد خبر 19646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =