افت ۶.۲ درصدی شاخص فرابورس در تیرماه

شاخص کل فرابورس با ثبت افت ۶.۲درصدی، در پایان تیرماه امسال به ارتفاع ۱۹هزار و ۵۳۹واحد رسید.

به گزارش بیداربورس، نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در چهارمین ماه امسال نشان می‌دهد طی ۱۹روز معاملاتی تعداد ۷۲میلیارد و ۷۳۳میلیون ورقه بهادار در ۳میلیون و ۸۷۰هزار نوبت به ارزش ۶۶۹۲هزار و ۳۸۸میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افزایش ۳۱درصدی حجم، افت ۶۷درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۸۹درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حکایت دارد.

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۳۸۲۸میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۳۵هزار و ۲۲۳میلیارد ریال بوده است.

همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۱۰میلیارد و ۱۲۵میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵۵هزار و ۴۶۱میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۲۰میلیارد و ۳۱۰میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶۷هزار و ۴۴میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افت ۴۷درصدی حجم و کاهش ۵۵درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت ۲درصدی حجم و کاهش ۵۰درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با تیرماه سال ۱۴۰۰ است.

این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۶۹۰۵میلیون اوراق بدهی به ارزش ۶۲۹۰هزار و ۳۲۳میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۲۳۹درصدی حجم و ۲۳۳درصدی ارزش معاملات این بازار در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

­­افزون بر این، بالغ بر ۱۵میلیارد و ۳۴۰میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۸۳هزار و ۱۳۴میلیارد ریال و ۳.۷میلیون هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۵۰۳۴میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۹۰درصدی حجم و ۱۳۸درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افزایش ۲۹درصدی حجم و رشد ۱۹۹درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با تیر پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات تیرماه امسال را از ارتفاع ۲۰هزار و ۸۳۳واحد آغاز کرده بود با ثبت افت ۶.۲ درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع ۱۹هزار و ۵۳۹واحد رسید.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۱۹۲۷۲هزار و ۹۹۱میلیارد ریال بود در پایان خرداد با ثبت افت ۴درصدی به عدد ۱۸۵۲۰هزار و ۹۷۴میلیارد ریال رسید.

کد خبر 19650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =