شرکت بورسی درباره دلیل اصلی عدم تحقق سود سه ماهه توضیح داد

شرکت بورسی داده پردازی ایران درخصوص دلیل اصلی عدم تحقق سود در سه ماه نخست سال و انحراف از پیشبینی، توضیح داد.

به گزارش بیداربورس، شرکت داده پردازی ایران درخصوص عمده دلیل عدم تحقق سود در سه ماه نخست سال و انحراف از پیش بینی، توضیح داد و در جریان معاملات امروز با افت ۲.۷ درصدی قیمت سهام روبرو شد.

براین اساس، ذبیح اله فیض آبادی ثانی مدیرعامل "مداران" پیرو انتشار صورت های مالی حسابرسی شده سه ماه نخست سال اعلام کرد: عمده دلیل عدم تحقق سود و انحراف از پیش بینی، مربوط به عدم تحقق سرفصل فروش کالا و درآمد ارائه خدمات است.

با توجه به اینکه درآمد پیش‌بینی شده سالانه شرکت بر اساس یک مدل احتمالی با توجه به کلیه جنبه های با اهمیت و اثر گذار در انعقاد قرارداد با مشتریان از جمله ظرفیت مشتری، برنامه های توسعه IT در داخل، توان کارشناسان و مسئولان فروش و سایر عوامل و پس از صحت سنجی و اعتبار سنجی صورت پذیرفته توسط مدیریت در پیش بینی منظور می شود، بطور کلی درآمد شرکت های مناقصه محور همانند داده پردازی ایران غیر خطی بوده و عملاً تحقق عمده آن در نیمه دوم سال به انجام می رسد.

کاهش درآمد عملیاتی دوره سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل عمدتاً به این دلیل بوده که در اواخر سال ۹۹ دو مورد قرارداد فروش تجهیزات به دو بانک با مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان با شرط فروش فوری منعقد شد و شرکت نیز در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به تحویل و صدور صورت حساب فروش آن اقدام کرد.

در صورتی که مناقصه ای در اواخر سال برگزار شود طبیعتاً درآمد آن در اوایل سال بعد با تحویل موضوع قرارداد شناسایی می شود و در سه ماهه اول سال گذشته این موضوع رخ داد و با توجه به عدم تکرار آن در اواخر سال قبل، قابلیت مقایسه دقیقی وجود ندارد. این موضوع گواه ادعای شرکت مبنی بر غیر خطی بودن درآمد است.

تعدادی از قراردادهای شرکت با یکی از مشتریان در اواخر سال ۱۴۰۰ خاتمه یافت اما به دلیل عدم توافق در میزان افزایش مبلغ، تمدید این قراردادها تاکنون نهایی نشده است. با توجه به تعهد شرکت جهت ارائه سرویس ۲۴*۷ این خدمات به مشتری مزبور ارائه و بهای تمام شده آن در دفاتر مالی شناسایی شده و صورتحساب قرارداد ها به محض نهایی شدن صادر و درآمد در دفاتر شناسایی خواهد شد. میزان خدمات ارائه شده بر اساس نرخ قرارداد سال قبل مبلغی در حدود ۱۶ میلیارد تومان است.

کد خبر 19654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =