وزیر اقتصاد منتقد مجمع تشخیص و خواهان اصلاحات شد

وزیر اقتصاد از رویکرد مجمع تشخیص مصلحت در تدوین برنامه های توسعه انتقاد کرد و خواهان اصلاحات شد و گفت: از دیوان سالاری و اقتصاد سیاسی نمی‌توان انتظار تحولات چشمگیر داشت!

به گزارش بیدار بورس، احسان خاندوزی در جلسه مرکز پژوهش های مجلس با موضوع ضرورت تغییر ریل سیاست گذاری‌ ها در برنامه هفتم، گفت: یکی از نکات آسیب زای گذشته، نوع رویکرد مجمع تشخیص مصلحت در تدوین سیاست‌های کلی بود و با اصلاح این رویکرد، خروجی برنامه هفتم متفاوت و متمایز خواهد شد.

وی ادامه داد: در جهت گیری اصلاح شده مجمع تشخیص باید تصریح شود برنامه پنج ساله جای پرداختن به همه مسائل نیست و اصلاح انتخابات سیاستی در سیاست‌های کلی و تعیین تکلیف انتخاب‌های مهم راهبردی می‌تواند منجر به تحولات اساسی شود. از سوی دیگر با توجه به محدودیت‌های بروکراسی در پرداخت همزمان به چند مسئله باید رویکرد تدوین سیاست‌های کلی توسعه تغییر کند. در غیر این صورت بلاتکلیفی چند ده هزار پروژه عمرانی تکرار خواهد شد.

خاندوزی گفت: موضوع اصلی ندانستن راهکارها نیست و نتایج ناترازی مهمترین سند مالی یعنی بودجه دولت در پیامدهای بیرونی بروز خواهد کرد. برنامه ششم‌ توسعه نیز از همین جنس بود و به ناترازی ها دامن زد. بر این اساس نمی‌توان انتظار تحقق رشد اقتصادی و کنترل تورم داشت. علاوه بر این  مجری برنامه توسعه نیز نیازمند تغییرات جدی بوده و از دیوان سالاری و اقتصاد سیاسی نمی‌توان انتظار تحولات چشم گیر داشت.

کد خبر 19659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =