قطعی اینترنت دست خریداران را کوتاه کرد!

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه، دلیل اصلی ریزش امروز بازارسرمایه قطعی اینترنتی بود که گفته می‌شود ناشی از یک اختلال مهم بوده است. با این حال تاکنون خبری در این خصوص تایید نشده است.

پیمان شوریابی، تحلیلگر بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس در خصوص ریزش امروز بازارسرمایه بیان کرد: قطعی اینترنت را می‌توان دلیل اصلی ریزش امروز بازارسرمایه دانست چرا که بسیاری از خریدارها با توجه به این قطعی موفق به خرید نشدند.

ریزش سنگین بازار با افزایش نرخ بهره بانکی؟

او در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه اظهار کرد: نرخ بهره بین‌بانکی این روزها بازار را تحت تاثیر قرار داده و شایعه اصلی افزایش سقف کریدور بوده که ابهامات زیادی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در صورت افزایش نرخ بهره‌بین بانکی شاهد ریزش سنگین در اوراق بدهی و همچنین صندوق‌های بادرآمد ثابت خواهیم بود و فشار فروش در این صندوق‌ها شکل می‌گیرد.

به عقیده این تحلیلگر بازارسرمایه اگر بعد از افزایش نرخ بهره بین‌بانکی ریزش سنگینی در اوراق بدهی رخ دهد دولت در فروش اوراق خود با مشکل مواجه می‌شود و در نتیجه مجبور به افزایش نرخ اوراق می‌شود که در نتیجه شرایط پیچیده‌ای رقم خواهد خورد.

تابستان بورس سرخ می‌ماند؟

شوریابی در خصوص چشم‌انداز بازارسرمایه گفت: احتمالا تا انتهای تابستان شاهد موج صعودی در بازارسرمایه باشیم اما اگر از بازار سرمایه حمایت نشود و صندوق تثبیت نیز پولی به بازار تزریق نکند بازار قادر به رشد نخواهد بود.

او در خصوص نزول شاخص هم‌وزن به کانال ۳۰۰ هزار واحدی بیان کرد: شاخص هم‌وزن هنوز در این کانال تثبیت نشده و فقط نفوذ کرده است بنابراین روند معاملات تا انتهای هفته بسیار مهم است.

سیمان، صنعت پرپتانسیل این روزهای بازار

وی در بررسی صنایع پرپتانسیل بازارسرمایه اظهار کرد: این روزها سهم‌هایی که بیشتر در داخل کشور فروش داشته باشند و با قیمت‌های جهانی ارتباطی نداشته باشند روند مناسبی خواهند داشت مانند صنعت سیمان که این روزها صنعت پرپتانسیلی محسوب می‌شود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =