مالیات از کارت به کارت اجرایی میشود!

پس از اینکه سازمان امور مالیاتی خبر از اخذ مالیات از پوزها و درگاه‌های پرداختی داد، بازار کارت به کارت داغ شد. در هر کسب‌وکاری از مطب دکتر گرفته تا بازاری‌ها با دلایل مختلف خواهان دریافت وجه نقد یا از طریق کارت به کارت شدند که سازمان مالیاتی از این دور زدن را تاب نیاورده و این بار قواعد سفت و سختی از مالیات بر کارت به کارت را به میان آورد.

به گزارش بیدار بورس، پس از اینکه سازمان امور مالیاتی خبر از اخذ مالیات از پوزها و درگاه‌های پرداختی داد، بازار کارت به کارت داغ شد. در هر کسب‌وکاری از مطب دکتر گرفته تا بازاری‌ها با دلایل مختلف خواهان دریافت وجه نقد یا از طریق کارت به کارت شدند که سازمان مالیاتی از این دور زدن را تاب نیاورده و این بار قواعد سفت و سختی از مالیات بر کارت به کارت را به میان آورد.

ترفند سازمان امور مالیاتی برای فرار از مالیات

 سازمان امور مالیاتی در خرداد امسال قدم بعدی را برای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برداشت و تفکیک حساب‌های تجاری و شخصی را آغاز کرد که براساس آن هر یک از فعالان اقتصادی و مشاغل باید حساب‌های تجاری خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند و این حساب مبنای فروش و درآمد آن‌ها قرار خواهد گرفت. یعنی تمامی واریزی‌ها به این حساب چه از طریق کارت به کارت چه از طریق دستگاه کارت خوان به عنوان درآمد واحد صنفی محاسبه و در نهایت از سود حاصل از این درآمد مالیات گرفته می‌شود.

سقف تراکنش حساب‌های بانکی چقدر شد؟

معاون اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: سقف تراکنش سالانه برای اشخاص بازنشسته، مستمری‌بگیر و اشخاص بیکار و غیرفعالان مالیاتی به ترتیب ۲ میلیارد، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شده است.

تعدد تراکنش عامل شناسایی حساب حقیقی از حقوقی

طبق دستورالعملی که به تازگی بانک مرکزی داده درخصوص حساب‌های شخصی سقف مشخصی برای تعداد تراکنش واریزی روزانه و همچنین سقفی برای گردش مالی در نظر گرفته شده است که اگر تعداد تراکنش واریزی یا گردش مالی بیش از سقف تعیین شده باشد، حساب به عنوان حساب مشکوک در نظر گرفته و مشمول رسیدگی مالیاتی می‌شود مگر این که صاحب حساب اسنادی مبنی بر تجاری نبودن حساب ارائه دهد.

۲۰ تراکنش واریزی در روز

 به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های محتمل در تبادلات پولی کشور بر بستر کارت‌به‌کارت، به‌زودی مجموع تعداد تراکنش‌های واریزی که به کارت‌های هر شخص حقیقی (کد ملی) در یک روز انجام می‌شود به ۲۰ تراکنش محدود خواهد شد. البته این محدودیت تنها در خصوص تعداد تراکنش‌های واریز به کارت اعمال خواهد شد و محدودیتی برای تعداد تراکنش‌هایی که هر فرد به منظور کارت به کارت از کارت‌های بانکی خود به دیگر کارت‌ها در شبکه بانکی انجام می‌دهد، پیش‌بینی و تعیین نشده، به عبارتی این محدودیت تنها شامل «واریز به» کارت بانکی یک فرد است.

مالیات بر گردش مالی هم داریم؟

مالیات به سود تعلق می‌گیرد نه تراکنش یا گردش مالی اگر گمان کرده اید که هر چه تراکنش‌های تان بیشتر باشد باید مالیات بیشتری هم پرداخت کنید باید بدانید که این گمان اشتباهی است. شاید یادآوری این نکته هم بد نباشد که چیزی به اسم مالیات بر تراکنش یا گردش مالی وجود ندارد. تراکنش مالی یا گردش حساب، انعکاس فعالیت‌های یک شغل است و سازمان امور مالیاتی تنها از سود حاصل از کسب و کار، مالیات دریافت می‌کند.

از چه زمانی اجرایی میشود؟

۱۸ تیر رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که بانک مرکزی در ماه آینده آیین‌نامه تفکیک حساب‌های تجاری را منتشر می‌کند تا مشخص شود، چه تعداد و مبلغ تراکنش در ماه یک حساب را به عنوان حساب تجاری شناسایی می‌کند.

مهلت ارسال خوداظهاری تمام شد

 مهلت ارائه اظهارنامه سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۱، بوده؛ متأسفانه مجوزی برای تمدید این مهلت نداریم و اشخاص حقوقی باید تا پایان تیرماه اظهارنامه مالیاتی خود را به این سازمان ارائه دهند.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =