ارز دیجیتال بانک مرکزی باید قابل ردیابی باشد!

مو چانگچون، سرپرست پروژه CBDC چین گفت، در حالی که ناشناس بودن پول فعلی بیشتر از CBDC است، اما به نسبت ارز دیجیتال ملی در مقادیر زیاد کمتر قابل حمل و استفاده است.

به گزارش بیدار بورس، رییس موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین (PBoC) اعلام کرد که ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) نباید به اندازه پول نقد ناشناس باشد.

نشریه مالی محلی سینا فایننس گزارش داد، مو چانگچون، رهبر پروژه یوان دیجیتال، در پنجمین اجلاس ساخت و ساز دیجیتال چین در ۲۴ جولای، از پروژه CBDC چین صحبت کرد.

مو در این رویداد گفت: از زمان عرضه یوان دیجیتال در سال ۲۰۲۰، بانک مرکزی چین هرگز قابل "ردیابی بودن" کامل این پروژه را هدف قرار نداده است. به گفته این مقام، در عوض، PBoC تلاش کرده است تا "قابل ردیابی" محدود را مطابق با مقررات جهانی مبارزه با پول شویی (AML) فعال کند.

مو اشاره کرد که مقامات چینی باید بتوانند به داده های CBDC در مورد افراد مظنون به جرم دسترسی داشته باشند. به گفته این مقام رسمی، ناشناس بودن جزیی یکی از ویژگی های مهم پروژه یوان دیجیتال است، زیرا حریم خصوصی تراکنش ها و حفاظت از اطلاعات شخصی را تضمین می کند.

او افزود، با این حال، یک CBDC کاملاً ناشناس در پیشگیری از جرائمی مانند پولشویی، تأمین مالی تروریسم، فرار مالیاتی و هیچ کمکی نخواهد کرد.

مو تاکید کرد، در حالی که پول نقد با ناشناس بودن بیشتر همراه است، اما در مقایسه با یک ارز دیجیتال، استفاده از آن در مقادیر زیاد سخت است.

مو چانگچون افزود:  «ماهیت نامناسب حمل پول فعلی، ظرفیت پولشویی و تأمین مالی تروریسم را افزایش می دهد. بنابراین ناشناس ماندن این پول به ضرر ما است.»

ارز دیجیتال بانک مرکزی قابل حمل تر است. اما اگر همان ناشناس بودن پول فعلی را فراهم کند، معاملات غیرقانونی و پولشویی را بسیار تسهیل می کند. بنابراین، ارز دیجیتال بانک مرکزی نباید همان میزان ناشناس بودن پول فعلی را داشته باشد.»

مو در ادامه گفت که اگر تنظیم‌کننده‌ها تصمیم بگیرند فقط بر حفظ حریم خصوصی تمرکز کنند و خطرات مرتبط با جرایم مالی را نادیده بگیرند، با «عواقب جدی» مواجه می‌شوند. وی افزود: آزادی بدون محدودیت، آزادی واقعی نیست.

علیرغم رد تراکنش‌های مالی آنلاین ناشناس، PBoC همچنان برای اطمینان از حریم خصوصی یوان دیجیتال کار می‌کند. به گفته یی گانگ، فرماندار PBoC، یوان دیجیتال جاه‌طلبی بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌های پرداخت برای حفظ حریم خصوصی دارد.

مشکل حریم خصوصی کاربران به عنوان یکی از بزرگترین مسائل مرتبط با پروژه های CBDC در سراسر جهان ظاهر شده است. تنظیم‌کننده‌ها در مورد چگونگی حفظ حریم خصوصی دیجیتال و همچنین ردیابی تراکنش‌ها برای جلوگیری از فعالیت‌های مالی غیرقانونی، هیچ راه حلی ندارند.

در ماه می، بانک مرکزی اروپا (ECB) اعتراف کرد که طرح یورو دیجیتال فاقد گزینه های حفظ حریم خصوصی هستند.

کد خبر 19773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =