قراردادهای استقلال و پرسپولیس باید برای سهامداران شفاف شود

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به به پایان نقل و انتقالات پیش فصل مسابقات لیگ برتر در ۹ شهریور گفت: قراردادهای بازیکنان، کادر فنی و حمایتگری سرخابی ها باید برای سهامداران شفاف شود.

به گزارش بیداربورس، محمد خبری زاده با بیان اینکه هر قراردادی که بر سود و زیان شرکت ها اثر مثبت و منفی دارد باید طبق قانون بر روی کدال منتشر شود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مهمترین بخش هزینه ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مربوط به قراردادهای بازیکنان و کادر فنی است. به دلیل اهمیتی که اطلاعات قراردادها دارند باید کامل و شفاف منتشر شوند. مسئولیت صحیح بودن اطلاعات منتشره ابتدا برعهده دو باشگاه و با انتشار گزارشات حسابرسی شده، مسئولیت بر عهده حسابرس است.

وی افزود: ممکن است بازیکنی دو قرارداد داشته باشد. یکی رسمی که منتشر می‌شود و یک قرارداد غیر رسمی که اگر به هر شکلی با باشگاه ارتباط داشته باشد عملا شفاف سازی صورت نخواهد گرفت ولی اغلب قراردادهای غیر رسمی فرآیندی جدا از باشگاه است. انتشار قراردادها هزینه پرداختی باشگاه‌ها را و قراردادهای حمایتگری، درآمدهای باشگاه را مشخص می‌کند. سهامدار نیز بر این اساس میزان سود و زیان احتمالی را تخمین و می‌تواند در رابطه با اقدام خرید و فروش تصمیمی صحیح اتخاذ کند.

براساس این گزارش، طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال، زمان نقل و انتقالات تابستانی و پیش فصل مسابقات باشگاهی در لیگ برتر از دوشنبه ۲۳ خرداد آغاز و چهارشنبه ۹ شهریور به اتمام می‌رسد. نقل و انتقالاتی که جدا از هیجان فوتبالی آن به سبب حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس برای این دو تیم با شفافیت بیشتری همراه خواهد بود و باید دو باشگاه قراردادها را روی سامانه کدال بارگذاری کنند تا به زودی گشایش نماد آنها صورت گیرد.

کد خبر 19920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =