عرضه برق صنایع در بورس انرژی مورد حمایت مجلس

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ۴۰هزار مگاوات کسری برق داریم، گفت: برنامه وزارت نیرو برای عرضه برق صنایع در بورس انرژی مورد حمایت مجلس است.

به گزارش بیداربورس به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدطلا مظلومی با اشاره به بحث واگذاری برق صنایع در بورس انرژی، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در سال‌های اخیر کسری برقی است که در کشور وجود دارد با استقرار دولت سیزدهم وزیر نیرو راهکاری را برای این موضوع پیش بینی کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس اطلاعات و آمار موجود، حدود ۴۰هزار مگاوات کسری برق وجود دارد که برنامه وزیر نیرو این است که ده هزار مگاوات را از طریق صنایع تامین کند؛ به همین منظور یکسری مشوق های ایجاد کرد که صنایع بزرگ برای تامین برق خودشان نیروگاه احداث کنند و از طریق بورس انرژی این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: مزیتی که وزیر نیرو برای این مسئله پیش بینی کرد این بود که صنایع در ایام پیک از برق نیروگاه خودشان استفاده کنند و در غیر پیک برق را به دولت بفروشند. قطعا این می تواند راهکار خوبی برای تامین برق صنایع باشد، به همین دلیل بحث ارائه برق صنایع در بورس انرژی مور تاکید دولت است.

نماینده بهبهان در مجلس گفت: در حال حاضر پیمانکاران بخش خصوصی و شرکت های بزرگ صنایع به دنبال این هستند که این کار ضمانت اجرایی داشته باشد. به همین سبب، در این راستا کمیسیون انرژی به دنبال این است تا با ایجاد تمهیدات و تدابیر لازم و الزاماتی که برای دولت ایجاد می کند؛ این اطمینان را به صنایع و بخش خصوصی بدهد که هم دولت و هم کمیسیون صنایع در این ارتباط به فهم مشترکی برسند تا از یک سو با کسری برق مواجه نباشیم و از سوی دیگر نیز، صنایع در موقع پیک با مشکل مواجه نشوند و در تولیدشان خللی ایجاد نشود.

مظلومی یادآوری کرد: بحث واگذاری برق صنایع در بورس از جمله برنامه های بود که وزیر در جلسه نیرو رای اعتماد ارائه کرد و این برنامه دولت مورد حمایت مجلس است و امیدواریم سریعتر آغاز شود.

کد خبر 19928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =