ایران و دیگر کشورها در حال بررسی پیشنهاد برجامی اتحادیه اروپا هستند

وزیر خارجه گفت: هماهنگ کننده اتحادیه اروپا پیش نویسی از دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات تهیه و و پیشنهاد کرده که ایران و دیگر پایتخت‌ها درحال بررسی است.

به گزارش بیداربورس، حسین امیرعبداللهیان درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات برجام گفت: در ۴ ماه گذشته تبادل پیام‌هایی از طریق نماینده اتحادیه اروپا با طرف آمریکایی در موضوع لغو تحریم ها صورت گرفت. جوزپ بورل از دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات، پیش نویسی تهیه کرده و به عنوان پیشنهاد هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه داده که در پایتخت‌ها در حال بررسی است.

وی افزود: چارچوب مذاکرات، خطوط قرمز و هدفی که در مذاکرات دنبال می شود، روشن است و پس از اینکه دیدگاه‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت، آمادگی اعلام شد تا در زمان تعیین شده، هیات‌های ایران، ۱+۴ و آمریکا بطور غیرمستقیم در وین بتوانند راجع به جزئیات بیشتر، گفت‌ و گوها را برای پیگیری نتایج هرگونه توافقی دنبال کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت خارجه به عنوان مسئول مذاکره با حساسیت و دقت‌ نظر برای احقاق حقوق ملت ایران، مذاکرات را دنبال می‌کند. مهم این است که خطوط قرمز در توافق پیش رو بطور کامل مورد توجه قرار گیرد.

به گفته امیرعبداللهیان، برای رسیدن به یک توافق قوی، مناسب و پایدار،  جدی بوده و اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را در مذاکرات احتمالی پیش رو داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

کد خبر 19940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =