پذیره‌نویسی اوراق اجاره سهام شرکت «پدیده شیمی پایدار» کلید خورد

پذیره‌نویسی اوراق اجاره سهام شرکت پدیده شیمی پایدار (سهامی خاص) در نماد «پایدار۰۶» از دهم اَمردادماه ۱۴۰۱ در فرابورس ایران آغاز شد و تا چهارشنبه این هفته مهلت دارد.

به گزارش بیداربورس به نقل از فرابورس ایران، شرکت پدیده شیمی پایدار به عنوان بانی در نظر دارد مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از منابع مالی مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش بخشی از سهام شرکت پدیده شیمی قرن (سهامی عام) به شرکت واسط مالی آبان دوم (با مسئولیت محدود) و سپس اجاره به شرط تملیک آن‌ها، تأمین کند.

محسن صادق‌بیان، معاون مالی اقتصادی هلدینگ پدیده شیمی پایدار، در نشست خبری یک دیدار یک عرضه پذیره‌نویسی «پایدار۰۶» که در فرابورس ایران برگزار شد، با تاکید بر اینکه تامین مالی از بازار سرمایه، از الزامات شرکت‌های بزرگ است گفت: این دومین باری است که هلدینگ پایدار از طریق انتشار اوراق تامین مالی می‌کند و نخستین باری است که این تامین مالی از طریق اوراق سهام انجام می‌شود.

معاون مالی اقتصادی هلدینگ پدیده شیمی پایدار، استفاده از تسهیلات بلند مدت را ویژگی مهم ابزارهای نوین تامین مالی در قیاس با بازار پولی دانست و گفت: در پذیره‌نویسی امروز موفق شدیم بلندمدت‌ترین نوع تامین مالی که ۵ ساله است را انجام دهیم. همچنین با توجه به رتبه‌بندی اعتباری امکان دریافت تسهیلات با تضامین کمتر هم وجود دارد.

بر اساس این گزارش، اوراق اجاره سهام، اولین اوراق بدهی منتشرشده از طریق رتبه اعتباری برای یک شرکت سهامی خاص است که در این روش از تامین مالی تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل این اوراق در سررسید از طریق توثیق پرتفویی از سهام شرکت پدیده شیمی قرن (سهامی عام) و گروه صنعتی پاکشو (سهامی عام) صورت می‌گیرد.

مدت این اوراق با توجه به اینکه در مردادماه سال ۱۴۰۶ سررسید می‌شود، ۵ ساله بوده و نرخ اجاره بهای آن نیز ۱۸ درصد است که هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود.

متعهد پذیره‌نویسی و همچنین بازارگردان اوراق اجاره سهام شرکت پدیده شیمی پایدار، شرکت تأمین سرمایه تمدن است و شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات نیز به عنوان عامل فروش، فعال خواهد بود.

کد خبر 19952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =