۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
بازارهای سهام آسیا قرمزپوش شد

با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی سفر نانسی پلوسی به تایوان، بازارهای آسیا قرمزپوش شدند.

به گزارش بیداربورس به نقل ازسی ان بی سی، با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بر سر سفر نانسی پلوسی به تایوان، بازارهای هنگ‌کنگ و چین در آسیا سقوط کردند. شاخص هنگ سنگ ۲.۹۴ درصد و شاخص‌های علی بابا و میت وان به ترتیب ۲.۸۳ و ۲.۹۶ درصد سقوط کردند. شاخص تکنولوژی هنگ سنگ ۴.۱۸ درصد کاهش یافت.

شاخص کامپوزیت شانگ‌های چین ۲.۹۳ درصد و شنژن ۳.۱۱ درصد کاهش یافت. گزارش‌های رسانه‌های محلی به نقل از منابع ناشناس گفتند پلوسی سفر به تایوان را در برنامه خواهد داشت. ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پکن با توجه سفر پلوسی هشدار داد که ارتش این کشور از حاکمیت و تمامیت ارضی چین حمایت خواهد کرد.

نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۱.۵۹ درصد و شاخص تاپیکس ۱.۸۱ درصد کاهش یافت. در کره جنوبی، کاسپای ۰.۹ درصد و کاسداک حدود ۱ درصد کاهش یافت. داده‌های رسمی روز سه شنبه نشان داد که قیمت مصرف کننده در کره جنوبی در ماه جولای نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، ۶.۳ درصد افزایش یافته است. رویترز گزارش داد که این داده‌ها مطابق با انتظارات و با سریع‌ترین شتاب رشد قیمت‌ها از ماه نوامبر ۱۹۹۸ است. بانک کره در ماه جولای نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد.

اس اند پی/‌ای اس اکس استرالیا ۰.۳۶ درصد کاهش داشت. انتظار می‌رود بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را ۵۰ واحد پایه افزایش دهد، با وجودی که داده‌های رسمی نشان داد قیمت‌ها در استرالیا در سه ماهه دوم نسبت به سال گذشته ۶.۱ درصد افزایش یافته است. ام اس سی آی جامع‌ترین شاخص سهام آسیا واقیانوسیه ۱.۵۵ درصد کاهش یافت.

در وال استریت ایالات متحده، شاخص صنعتی داوجونز ۴۶.۷۳ واحد معادل ۰.۱۴ درصد از دست داد و به ۳۲۷۹۸.۴۰ رسید. اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۴۱۱۸.۶۳ رسید و نزدک با ۰.۱۸ درصد کاهش در ۱۲۳۶۸.۹۸ بسته شد.

 شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، در ۱۰۵.۲۸۹ قرار گرفت. ین ژاپن با ادامه روند صعودی خود، با ۱۳۰.۸۲ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در ۰.۷۰۱۴ دلار قرار گرفت.

روز سه شنبه بهای معاملات آتی نفت کاهش یافت. نفت خام آمریکا پس از کاهش ۴.۸ درصدی قبلی با ۰.۷۳ درصد کاهش به ۹۳.۲۰ دلار در هر بشکه رسید و نفت خام برنت با ۰.۹۱ درصد کاهش به ۹۹.۱۲ دلار در هر بشکه رسید.

کد خبر 19963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =