بالاترین جهش یک ماهه روپیه هند ثبت شد

روپیه هند به بالاترین سطح یک ماهه رسید زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و کاهش پیش‌بینی‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو در بحبوحه ترس از رکود، دلار را تحت فشار نگه داشت.

به گزارش بیداربورس به نقل از کارنسی، روپیه حدود ۷۸.۸۷ در هر دلار معامله شد که به قوی‌ترین سطح خود از اول جولای رسید و روز گذشته (دوشنبه) در ۷۹.۰۲ بسته شده بود.

کونال سودانی، دستیار معاون رئیس‌جمهور در مرکز تجارت جهانی FX  و خزانه‌داری نرخ‌ها در بانک شینهان گفت: کاهش احتمال افزایش شدیدتر نرخ بهره فدرال رزرو همچنان بر دلار تاثیر می‌گذارد.

قیمت نفت خام برنت به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه، همراه با بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاران نهادی خارجی به روپیه کمک می‌کند.

کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز بر دلار تاثیر گذاشت زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از اینکه سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس ایالات‌متحده به تایوان، تنش‌ها بین پکن و واشنگتن را تشدید کند، دارایی‌های امن مانند اوراق قرضه را خریداری کردند.

بازارها از قبل نگران اقتصادهای بزرگ چین، ژاپن و ایالات‌متحده بودند که اطلاعات ضعیفی از فعالیت کارخانه‌ها را در ابتدای هفته گزارش کردند.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی هند در روز جمعه هستند، جایی که انتظار می‌رود بانک مرکزی نرخ بهره اصلی خود را افزایش دهد.

با این حال، بر اساس نظرسنجی رویترز، با توجه به عدم وجود راهنمای روشن از سوی بانک مرکزی، بین تحلیلگران درباره اندازه این حرکت اتفاق نظر وجود نداشت. پیش‌بینی‌های ۶۳ اقتصاددان مورد نظر رویترز از افزایش ۲۵ تا ۵۰ واحدی نرخ، متغیر بود.

کد خبر 19974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =