بورس این ماه شاخص ۱.۸ میلیون واحدی را لمس خواهد کرد؟

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون بازار بورس در سردرگمی به‌سر می‌برد و تا مشخص نشدن وضعیت برجام و واگذاری بلوک دو خودروسازی، ورود پول جدید به بازار نخواهیم داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود موارد ذکر شده در ماه‌های آتی به سرانجام برسد که در آن صورت بازار تغییر مسیر داده و در جهت صعودی گام خواهد برداشت.

محمدرضا حسینی، مدیرعامل سبدگردانی ایساتیس در خصوص شرایط این روزهای بازار سرمایه به بیدار بورس گفت: این روزها افزایش نرخ ارز نیما و عدم افزایش نرخ دلار آزاد نشان از آن دارد که دولت در حال کنترل نرخ ارز است.

وی ادامه داد: این کنترل قیمت‌ها خود یک سیگنال منفی برای بازار سرمایه است و از سوی دیگر موضوع بلاتکلیفی مذاکرات برجامی بازار را در یک  سردرگمی قرار داده که آیا این مذاکرات به سرانجام خواهد رسید و آیا دلار در این محدوده خواهد ماند یا تا سطح ۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون بازار توان تصمیم گیری ندارد، اظهار کرد: تا زمانی که سرمایه جدیدی وارد بازار نشود جان تازه‌ای نخواهد گرفت و حرکت نزولی آن به حرکت صعودی تبدیل نخواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: روند نزولی بازار تا زمانی که ورود پول نداشته باشیم ادامه دار خواهد ماند.

وی در خصوص شایعه عدم واگذاری بلوک ایران خودرو و سایپا، گفت: به دلیل بلاتکلیفی این بازار سرمایه‌گذاران نیز دچار تردید شده که آیا این سهام را به فروش برساند یا خیر.

ادامه دار بودن خروج پول از بازار

این کارشناس با بیان اینکه تا پایان مرداد یا اواسط شهریور ماه بحث واگذاری بلوک ایران خودرو و سایپا و همچنین برجام به نتیجه خواهد رسید، ادامه داد: اگر موارد ذکر شده تواما رخ دهد بازار از سردرگمی نجات خواهد یافت و شاخص در مسیر صعودی بکار خود ادامه می‌دهد.

شاخص کل عدد یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را خواهد دید؟

حسینی پیش بینی کرد: اگر شاخص با این روند سریع به کاهشی شدن ادامه دهد تا اواخر ماه جاری تغییر مسیر خواهد داد و تا چند ماه افزایش روند ادامه پیدا می‌کند تا اینکه p/e بازار که اکنون در کف۶.۲ است به عدد۸.۵ افزایش یابد.
وی در پایان خاطر نشان کرد : احتمال آن وجود دارد تا چند ماه آینده شاخص کل کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی را لمس کند.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =