۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
دلار مجال صعود به طلا را نداد

طلا امروز چهارشنبه پس از اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر ادامه افزایش شدید نرخ بهره در کوتاه مدت، سقوط کرد زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا افزایش یافت.

به گزارش بیداربورس، بهای هر اونس طلا امروز چهارشنبه تا ساعت ۷:۵ به وقت شرقی با ۴.۶ درصد افزایش به ۱۷۶۴ دلار و ۸۰ سنت رسید و این پس از روز سه‌شنبه بود که به بالاترین سطح یک ماهه خود یعنی ۱۷۸۷ دلار و ۷۹ سنت رسید. بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۱۷۶۵ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دلار پس از افزایش ۰.۸ درصدی یک شبه، ۰.۱ درصد در برابر رقبای خود افزایش یافت و طلای دلاری را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد. بازدهی اوراق بهادار خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح چهار ماهه ۲.۵۱۶۰ در روز سه شنبه به ۲.۷۷۴۰ درصد افزایش یافت.

سه نفر از مقامات فدرال رزرو نشان دادند که آنها و همکارانشان برای بالا بردن نرخ بهره ایالات‌متحده به سطحی که به طور قابل‌توجهی فعالیت اقتصادی را مهار کند و بالاترین نرخ تورم از دهه ۱۹۸۰ را کاهش دهد، کاملا متحد هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، گفت که دارایی‌های آن ۰.۳ درصد کاهش یافت و از ۱۰۰۵.۸۷ تن در روز دوشنبه به ۱۰۰۲.۹۷ تن در روز سه شنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹.۸۱ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۹۱.۳۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۶۱ دلار رسید.

کد خبر 20017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =