پیشنهاد روسیه به آمریکا برای حل مناقشه‌های سایبری

روسیه به ایالات متحده آمریکا پیشنهاد کرده تا از طریق کانال‌های ارتباطی ویژه دو کشور مناقشه‌ها در فضای سایبری را حل و فصل کنند.

به گزارش بیدار بورس، اولگ سیرومُلوتوف معاون وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که روسیه انتظار دارد آمریکا وظیفه شناسانه به چنین ابتکارهایی پاسخ دهد.

این مقام ارشد روس با اشاره به سومین جلسه کارگروه سازمان ملل متحد در مورد امنیت اطلاعات بین‌المللی که در اواخر ماه ژوئیه برگزار شد، خاطرنشان کرد که هیات روسی قاطعانه تمام اتهام‌های تهاجم سایبری را رد کرده و خواهان ادامه گفتگو در مورد امنیت سایبری است.

سیروملوتوف ضمن تاکید بر اینکه مسکو بر خلاف واشنگتن و رقبایش معمولا به چنین ابتکارهایی پاسخ می‌دهد، بیان کرد که روسیه بار دیگر پیشنهاد کرد کانال‌های تعاملی ایجاد شده بین آژانس‌های ذی صلاح باید برای حل اختلاف‌ها مورد استفاده قرار گیرد.  

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: کشورهای غربی هیچ مدرکی برای پشتیبانی از ادعاهای خود درباره دخالت روسیه در حمله‌های سایبری ندارند. ساده‌ترین و راحت‌ترین پیام برای یک مصرف‌کننده داخلی در آمریکای شمالی و اروپا این است که ادعا کند روسیه مسئول تمام مشکلات در فضای اطلاعاتی (سایبری) است.

سومین جلسه اساسی کارگروه سازمان ملل در مورد امنیت و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از ۲۵ تا ۲۹ ژوئیه (۳ تا ۷ مرداد) در نیویورک برگزار شد.

برخی از نمایندگان روسیه از جمله آندری کروتسکیخ به عنوان رییس گروه این کشور، از سوی ایالات متحده از صدور روادید محروم شده و نتوانستند در جلسه شرکت کنند.

غرب همواره در صورت وقوع جرایم سایبری علیه زیرساخت‌های خود عمدتا روسیه را متهم به دست داشتن در چنین عملیاتی می‌کند.

کد خبر 20021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =