چهارشنبه آمد ولی خبری از آیین نامه واردات خودرو نشد!

واردات خودرو یکی از موضوعاتی است که ماه هاست صنعت و به خصوص بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده است. به گونه ای که بازار خودرو از زمان شروع شایعات در خصوص آزادسازی واردات در اواخر سال گذشته رکود سنگینی بر بازار حاکم شد و افزایش های متوالی قیمت اوایل سال جاری با اعلام قطعی آزادسازی واردات خودرو متوقف شد و قیمت ها اندکی کاهش به ثبت رساندند.

به گزارش بیدار بورس،  مشکلات این روزهای بازار خودرو تنها به ممنوعیت و کش و قوس های آزادسازی واردات ختم نمی شود و یکی دیگر از حواشی واردات خودرو تاخیر در اعلام آئین نامه نهایی واردات خودرو است.

واردات خودرو که در سال ۱۳۹۷ به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا و کنترل تراز ارزی کشور ممنوع اعلام شده بود از اواخر سال ۱۴۰۰ مجددا بحث آزادسازی آن مطرح شد. هرچند قانون آزادسازی واردات خودرو بارها از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایرادات و چالش هایی مواجه شد اما بالاخره پس از کش و قوس های فراوان اوایل خردادماه با ابلاغ قانون ساماندهی صنعت خودرو از سوی محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی رسما واردات خودرو آزاد شد.

درحالیکه قرار بود آیین نامه واردات خودرو تا آخر خردادماه تدوین و اعلام شود اما اکنون با تاخیری بیش از یک ماهه همچنان خبری از نهایی شدن و اعلام آن نیست. با وجود این تاخیر، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت ۷ ام مردادماه در مصاحبه ای اعلام کرد که تکلیف آیین نامه واردات تا چهارشنبه مشخص می شود اما پیگیری های اقتصادآنلاین از مسئولین وزارت صمت نشان می دهد که همچنان خبری از تصویب این آیین نامه نیست و قرار است تاخیر در اعلام آیین نامه واردات همچنان ادامه دار باشد. در این شرایط به نظر نمی رسد آنگونه که گفته می شود، خودروهای وارداتی تا شهریور ماه به کشور برسند.

کد خبر 20032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =