در نیمه دوم ۱۴۰۱ منتظر معجزه باشیم؟

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ با توجه به اتفاقات اخیر می‌تواند شش ماهه‌ی متفاوت از سال ۱۴۰۰ باشد و با فرض رسیدن اخبار خوب، رشد بازار سرمایه دور از دهن نیست و چه بسا می‌تواند اعتماد از دست رفته به بازار برگردد.

علیرضا صادقی، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس با اشاره به اینکه با افزایش احتمالی اعلام توافق برجام دلگرمی بیشتری برای سرمایه گذاران فراهم شده است، گفت: نشانه‌های انجام برجام از چهارشنبه گذشته با تمرکز بر گروه بانکی و خودرو شروع شد و امروز نیز تداوم داشت.

*نقش کامودیتی‌ها در رشد بورس 

او ادامه داد: البته احتمال عدم افزایش مجدد نرخ بهره در ماه‌های آتی در آمریکا و بهتر شدن وضعیت نرخ تورم بازار کامودیتی را نیز با تقویت قیمت‌ها مواجه کرد و سایر گروه‌های کامودیتی محور نیز در سبز شدن بازار سهیم بودند.

وی مدیریت نرخ بهره بین بانکی و فشار برای کاهشی بودن آن را نیز از محرک‌های لازم برای تدوام رشد قیمت‌ها دانست و بیان کرد: اما به نظر نمی رسد در میان مدت این سیاست امکان تدوام داشته باشد. 

*بورس بازاهای موازی را شکست می‌دهد؟

صادقی در خصوص چشم‌انداز روزهای آینده بازارسرمایه گفت: با توجه به انتظار تورمی موجود و با فرض انجام توافق و ایجاد گشایش‌های بانکی و سبک شدن تحریم‌ها می توان امیدوار بود این بار بازار سرمایه جلودار رشد باشد و چه بسا می تواند باعث ایجاد رکود در بازارهای موازی از جمله مسکن شود.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: با فرض توافق هسته‌ای کماکان در کوتاه مدت کلیت بازار می‌تواند با رشد همراه باشد و ادامه آن بستگی به سیاست‌های پولی و مالی اتخاذ خواهد شد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =