ناهماهنگی های وزارت صمت عامل به تاخیر افتادن واگذاری خودرو سازان

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: وزارت صمت با نا هماهنگی هایی که به وجود آورده آینده صنعت خودرو را با ابهام واجه کرده است.

علی آهو، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس اظهار کرد: وقتی از خودرو صحبت می کنیم به صورت غیر مستقیم از دلالان و مافیای خودرو نیز یاد کرده ایم، زیرا دلالان و مافیای خودرو در چند دهه گذشته سودهای شارپ بسیاری به دست آورده اند و این افراد اجازه نمی دهند که با واگذارای خودروسازان منافع خود را با خطر مواجه کنند.
این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: از دیگر عواملی که موجب شده است تا واگذاری خودرو سازان با تاخیر مواجه شوند، طولانی تر شدن پروسه ارزش گذاری دو غول خودرو سازی است. زیرا این دو شرکت بورسی دارای شرکت ها و زمین ها و ساختمان های زیادی هستند و این حجم از دارایی پروسه ارزش گذاری خودرو سازان را طولانی خواهد کرد.
این تحلیل گر بازارهای مالی گفت: دو خودرو ساز بزرگ کشور با زیان انباشته سنگینی رو به رو هستند و با زیان خودرو تولید می کنند. این موضوع جذابیت واگذاری خودرو سازان را کاهش داده است، به خصوص اگر قیمت گذاری دستوری طبق روال گذشته ادامه یابد، هیچ شخصی و یا گروهی و یا شرکتی و یا سندیکایی حاضر به خرید بلوک خودرو سازان نخواهد بود. 
علی آهو در پایان تاکید کرد: به دلیل حجم بالای زیان انباشته، هر سهم دو شرکت ایران خودرو و سایپا در قیمت بالا ارزش خرید ندارد، بنابراین کسانی که می خواهند بلوک خودرو سازی را بخرند باید توجه کنند که چه چیزی می خرند.

خبرنگار: راضیه عموزاد 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =