مصرف برق کشور از مرز ۶۸ هزار مگاوات گذشت

مصرف برق کشور روزهای گذشته مجدد روند افزایشی داشت و روز گذشته از مرز ۶۸ هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از ایرنا، چند روزی است که با پشت سر گذاشته شدن پدیده مونسان که باران‌های شدید سیل زایی برای کشورمان به همراه داشت و نیز هوا را کمی تلطیف کرده بود، اما دوباره روند افزایش دمای هوا آغاز شده است.

همین امر بر شدت افزایش مصرف برق نیز اثرگذار شده، به‌گونه‌ای که تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق نیز بیانگر آن است که در ساعت ۱۴ و ۳۶ دقیقه روز گذشته میزان مصرف برق به عدد ۶۸ هزار و ۸۷۶ مگاوات رسید.

این میزان مصرف نسبت به‌روز قبل (یکشنبه بیست و سوم مرداد) که عدد مصرف ۶۷ هزار و ۷۸۵ مگاوات بود از رشد بیش از هزار مگاوات برخوردار شده است؛ همچنین نسبت به مدت مشابه پارسال که عدد مصرف ۶۴ هزار و ۷۸۵ مگاوات بوده رشد بیش از چهارهزار مگاوات را نشان می‌دهد.

درعین‌حال بخش صنعت در این ساعت ۳ هزار و ۶۵۸ مگاوات برق مصرف کرد.

شب گذشته نیز روند افزایش مصرف تداوم داشت به‌گونه‌ای که در ساعت ۲۱ میزان مصرف به ۶۵ هزار و ۴۸۵ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال که عدد مصرف ۵۸ هزار و ۵۷۹ مگاوات بوده رشد بیش از ۶ هزار مگاوات را نشان می‌دهد.

شب گذشته بخش صنعت نیز رشد مصرف داشت و عدد مصرف را به ۴ هزار و ۱۲۵ مگاوات رساند.

روزگذشته «علی اکبرمحرابیان» وزیر نیرو در این باره گفت: با وجود افزایش دما و مصرف نسبت به سال گذشته، خاموشی نداشتیم، با توجه به تداوم افزایش دمای هوا ضروری است مردم همچنان نسبت به رعایت مصرف برق اهتمام بورزند.

وی خاطرنشان کرد: مردم تاکنون همکاری بسیار خوبی در صرفه‌جویی داشتند و امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

کد خبر 20417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =