دلار به زیر ۲۶ هزار تومان می‌رسد؟

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه با حصول برجام دلار به کانال ۲۶ الی ۲۸ هزار تومان بازخواهد گشت اما با توجه به بودجه، اقتصادی نیست که به کانال‌های پایین‌تر راه پیدا کند.

سپهر آصفی، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بیداربورس در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه اظهار کرد: بازار سهام از هفته گذشته، پس از حضور مذاکره کنندگان در وین با اقبال نسبی مواجه شده که گواه آن رشد قیمتی بسیاری از نمادها در کنار افزایش روز افزون ارزش معاملات است.

*برجام مهم‌ترین پارامتر تاثیرگذار بر اقتصاد

به عقیده او در مقطع فعلی مهم‌ترین پارامتری که می‌تواند به بهبود جو کلی اقتصاد کشور و پس از آن بازار سرمایه کمک کند، اعلام خبر نهایی توافق است چرا که این خبر می‌تواند بر اغلب صنایع کشور اثرگذار باشد اما سهامداران اکنون حواس خود را بیشتر معطوف به سهام ریالی از جمله گروه خودرویی و بانکی کرده‌اند.

وی همچنین گفت:نمادهای دو گروه خودرویی و بانکی پس از پالس‌های مثبت مسئولین کشور به بندهای توافق موجود، با صف خرید همراه شدند اما رشد حدود ۱۵ درصدی نمادهای این دو گروه از یک سو و انتظار برای قطعیت یافتن توافق از سوی دیگر دو عاملی بودند که باعث افزایش عرضه‌ها شدند.

*تغییرات شگرف در گروه‌های برجامی

به گفته این کارشناس بازارسرمایه از منظر اقتصادی توافق می‌تواند زمینه ساز بروز تغییرات شگرف در گروه‌های به اصطلاح برجامی باشد اگرچه که بسیاری از مشکلات شرکت‌ها ناشی از ضعف مدیریت است.

او با بیان اینکه برجام در سهام کامودیتی محور هم می‌تواند مثمرثمر باشد، گفت: بسیاری از هزینه‌های شرکت‌ها که به دلیل تحریم بر آن‌ها تحمیل می گردد با حصول برجام از بین خواهد رفت و طرح‌های توسعه‌ای نیز می‌توانند با سرعت بیشتری نسبت به گذشته و با هزینه کمتر به سرانجام برسند.

آصفی افزود: در مجموع بخش مواد اقتصاد با احیای برجام جان تازه ای خواهد گرفت و فعالیت‌های سوداگرانه و مخرب اقتصادی به حداقل می‌رسد.

*چشم‌انداز دلار پس از احیای برجام

وی در خصوص چشم‌انداز دلار پس از احیای برجام اظهار کرد: پس از احیای برجام دلار آزاد می‌تواند در محدوده ۲۶ الی ۲۸ هزار تومان در کنار دلار نیمایی آرام بگیرد و نرخ‌های پایین‌تر آن با توجه به دلار بودجه اقتصادی نیست.

*روی کار آمدن بورس با احیای برجام

این کارشناس بازارسرمایه در پیشبینی روزهای آینده بازارسرمایه به بیداربورس گفت: به نظر می‌رسد تا قطعیت نیافتن توافق بازار روندی نوسانی داشته باشد و با احیای برجام، بورس می تواند کم کم دوباره مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =