روایت اولیانوف از پاسخ ایران به اتحادیه اروپا

رئیس تیم مذاکره‌کننده روسیه در مذاکرات وین از پیشنهاد ایران مبنی بر ارائه ضمانت‌هایی برای حفاظت از برجام خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، تارنمای خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مصاحبه میخائیل اولیانوف با یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور نوشت که تهران پیشنهاد داده تا ضمانت هایی برای حفاظت از برجام در پیش‌نویس ارائه شده، گنجانده شود.

وی افزود: یکی از اصلاحیه هایی که ایرانی‌ها دیروز ارائه کردند، دقیقاً در جهت تقویت این ضمانت هاست و ظاهراً اقدام دیگری نیز در این جهت انجام خواهد شد.

به گفته این دیپلمات روس، اگر آمریکا از احیای برجام سر باز زند، نمی تواند از پیامدهای آن طفره رود.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب (۲۴ مرداد) پاسخ مکتوب خود را درباره آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق وین ارائه و اعلام کرد که اگر واکنش آمریکا با واقع‌بینی و انعطاف همراه باشد توافق حاصل خواهد شد.

آنطور که از لابلای مواضع تیم ایران پیداست، اختلافات بر سر سه موضوع است که ایالات متحده در دو مورد انعطاف شفاهی خود را بیان کرده، اما باید در متن گنجانده شود. موضوع سوم هم به تضمین تداوم اجرای برجام برمی‌گردد، که به واقع‌بینی آمریکا برای تامین نظر ایران بستگی دارد.

این مسائل به طور تفصیلی بعد از ظهر دیروز (دوشنبه) در جلسه ویژه شورای امنیت ملی مطرح و سرانجام، مواضع ایران بامداد سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ به صورت مکتوب در اختیار اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده گفت‌وگوها قرار گرفت.

در همین ارتباط یک سخنگوی اتحادیه اروپا، دریافت پاسخ ایران نسبت به آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق وین را تائید و اعلام کرد که این اتحادیه در حال مطالعه و رایزنی درباره آن با سایر اعضای برجام و آمریکاست.

کد خبر 20439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =