قیمت جهانی نفت، بهبود نسبی پیدا کرد

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز چهارشنبه افزایش یافت و از پایین‌ترین سطح شش ماهه خود بازگشت؛ این در حالی است که افزایش قیمت نفت در پی کاهش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت و بنزین ایالات متحده رخ داده است. این موضوع به سرمایه‌گذاران یادآوری کرد که در صورت تحت الشعاع قرار گرفتن چشم‌انداز رکود جهانی، تقاضا ثابت می‌ماند.

به گزارش بیدار بورس و به نقل از سی ان بی سی، در آغاز معاملات امروز، چهارشنبه، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۳ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۹۲ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) نیز با ۲۷ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید.

این در حالی است که قراردادها در روز گذشته، سه‌شنبه، کاهش ۳ درصدی را تحت تأثیر آمارهای ضعیف مسکن در ایالات متحده که به نگرانی‌ها از رکود بالقوه جهانی دامن زده، به ثبت رسانده است.

به گفته کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد Fujitomi Securities، کاهش ذخایر بنزین ایالات متحده برای دومین هفته متوالی به سرمایه‌گذاران اطمینان داد که تقاضاها از انعطاف برخوردار است و تحرکات خرید را در بردارد.

او ادامه داد: «با این حال، انتظار می‌رود بازار نفت با نوسان نسبتاً بالا به دلیل نگرانی‌ها درباره رکود بالقوه جهانی تحت فشار باقی بماند.»

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه آمریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه، ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا در هفته اخیر کاهش داشته است. ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۲ اوت/آگوست حدود ۴۴۸ هزار بشکه کاهش یافت.

به گفته این منابع، ذخایر بنزین حدود ۴.۵ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که ذخایر تقطیر حدود ۷۵۹ هزار بشکه کاهش یافت.

نظرسنجی گسترده رویترز در روز سه‌شنبه نشان داد که ذخایر نفت خام احتمالاً در هفته گذشته حدود ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یافته و ذخایر بنزین احتمالاً ۱.۱ کاهش یافته است.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر شفافیت درباره مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران بودند. به گفته تحلیلگران، در صورتی که ایران و ایالات متحده پیشنهاد اتحادیه اروپا را بپذیرند، عرضه نفت ممکن است افزایش یابد.

در همین حال، بارکلیز پیش‌بینی قیمت برنت خود را در روز سه‌شنبه ۸ دلار در هر بشکه برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ کاهش داد، زیرا پیش‌بینی می‌کند در کوتاه‌مدت به دلیل عرضه‌های «مقاوم» روسیه، نفت خام مازاد زیادی داشته باشد.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، ۱۷ آگوست، در ساعت ۸:۴۱ به وقت تهران، با افزایش ۰.۵۳ درصدی در هر بشکه، ۹۲ دلار و ۸۳ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۶۶ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۷ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۰۳ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۹۰ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۱۵ درصدی، ۲۰.۰۵۵ هزار دلار معامله شد.

کد خبر 20455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =