سقوط شاخص‌ سهام آمریکایی و اروپایی

شاخص‌های سهام در وال استریت با کاهش ۱.۵ درصدی شاخص «نزدک» مواجه شدند.

به گزارش بیداربورس به نقل از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام) بر اساس داده‌های بازار ایالات متحده، روز گذشته شاخص «Standard & Poor's ۵۰۰» تا ساعت ۵:۵۵ بعد از ظهر  با ۰.۹۱ درصد کاهش، معادل ۳۸.۸۶ واحد، روبرو بود که مجموع آن به ۴۲۴۴.۸۸ واحد رسید.

شاخص «نزدک» که تحت سلطه سهام فناوری بود، با ۱۸۹.۳ واحد معادل ۱.۵ درصد کاهش به ۱۲۷۷۳.۸۷ واحد رسید، در حالی که شاخص صنعتی «داو جونز» ۰.۵۵ درصد معادل ۱۹۷.۱ برای رسیدن به سطح ۳۳۷۹۸.۵۹ امتیاز، کاهش یافت.

در بازارهای اروپایی، این کاهش بر عملکرد بیشتر شاخص‌ها در اواسط معاملات حاکم بود، به طوری که شاخص «داکس» آلمان با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۱۳۶۲۵ واحد رسید و شاخص «CAC ۴۰» فرانسه با افت ۰.۴ درصدی به ۶۵۲۶.۳۸ واحد رسید.

شاخص اروپایی «استوکس ۶۰۰» با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۴۳۹.۲ واحد رسید، در حالی که شاخص «Euro Stoxx ۵۰» با ۰.۷۱ درصد کاهش معادل ۲۵.۳۵ واحد به ۳۷۵۲.۰۱ واحد رسید. در حالی که شاخص "FTSE ۱۰۰" انگلیس با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۷۵۵۳.۳۱ واحد رسید.

در بازارهای آسیایی، شاخص نیکای ژاپن در پایان معاملات ۰.۰۴ درصد کاهش یافت و برای دومین جلسه متوالی به افت خود ادامه داد و بالاترین سطح خود از ژانویه گذشته را رها کرد. در حالی که شاخص گسترده‌تر Topix افزایش یافته و با ۰.۲% معادل ۴.۰۲ واحد در سطح ۱۹۹۴.۵۲ بسته شد.

در یک زمینه مرتبط، عملکرد شاخص‌های سهام چین متفاوت بود، به طوری که شاخص ترکیبی "ESI" در بورس شانگ‌های ۰.۵۹ درصد کاهش یافت و در ۳۲۵۸.۰۸ واحد بسته شد، ولی شاخص Hang Seng چین ۰.۰۴ درصد افزایش یافت و به سطح ۱۹۷۷۳.۰۳ رسید.

شاخص Bombay Synex نیز با ۶۵۱.۸۵ واحد یا ۱.۰۸ درصد کاهش به ۵۹۶۴۶.۱۵ واحد رسید

کد خبر 20544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =