۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
حقوقی‌ها حامی سهم‌های دلاری

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه این روزها سهامداران حقیقی خریدار سهم‌های ریالی بازار هستند و ازآن سو حقوقی‌ها در حمایت از سهم‌های دلاری بازار نقش ایفا می‌کنند.

*بورس در دلواپسی‌های برجام به سرمی‌برد

الناز جمالی، مدیر مشاورسرمایه‌گذاری‌پاداش‌سرمایه با بیان اینکه بورس در دلواپسی‌های برجام به سر می‌برد و این موضوع را می‌توان از رفتار سهامداران و بازار سهام در این هفته‌ها متوجه شد به بیداربورس گفت: بورس تهران در گیر اثرات کوتاه مدت اخبار برجامی است و شروع هفته نیز با سردرگمی سهامداران از اخبار برجام در مدار منفی رقم خورد.

وی افزود: همچنین افت قیمت دلار موجب شدد تا آغاز معاملات هفته در مدار منفی قرار بگیرد.

به عقیده او این روزها معامله‌گران حقیقی خریدار سهم‌های ریالی بازار هستند چرا که می‌توان گفت روند داد وستد روان‌تری را دنبال می‌کنند و در نتیجه جریان نقدی قابل توجهی را در این گروه‌ها شاهدیم.

*بورس تحت تاثیر برجام است

جمالی با اشاره به اینکه حقوقی‌ها در حمایت از سهم‌های دلاری بازار نقش ایفا می‌کنند، تصریح کرد: بازار سهام به هر خبر از طرف برجام واکنش نشان می‌دهد و می‌توان گفت اثرات برجام نقش بسزایی در این روزهای بازار سهام به خود گرفته است.

مدیر مشاورسرمایه‌گذاری‌پاداش‌سرمایه، در خصوص تاثیر برجام بر بازارسرمایه گفت: به موجب اخبار مثبت برجامی خرید و فروش‌های این چند روز بازارسرمایه و رشد محسوس حجم و ارزش معاملات در حال رقم خوردن است که می توان گفت تقاضا در خودرویی‌ها و بانکی‌ها بیشترین تاثیر را داشتند.

*روند متعادل بورس در سایه‌ ابهام

او ادامه داد: البته در معاملات روز جاری ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ارزش معاملات مجددا در پایین‌تر از سطح ۳۰۰۰ قرار گرفت اما انتظار داریم در معاملات فردا شاهد روند متعادل‌تر در خودرویی‌ها باشیم که می توان گفت کلیت بازار تحت تاثیر روند معاملات این گروه می تواند روند متعادل‌تری را در سایه ابهام سپری کنند.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =