۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
رکود آلمان حتمی است؟

رئیس بانک مرکزی آلمان (Bundesbank) هشدار داد که در صورت تشدید بحران انرژی، آلمان ممکن است وارد رکود شود.

به گزارش بیداربورس به نقل از ترکیش، رئیس بوندسبانک هشدار داده است که در صورت تشدید بحران انرژی، رکود احتمالی در آلمان را اعلام خواهد کرد و از بانک مرکزی اروپا (ECB) خواسته است تا به افزایش نرخ بهره ادامه دهد.

یواخیم ناگل در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی راینیشه پست گفت: «اگر بحران انرژی بدتر شود، به نظر می‌رسد که رکود اقتصادی در زمستان آینده وجود داشته باشد».

ناگل اظهار کرد: اقتصاد آلمان با وجود شرایط دشوار در نیمه اول سال عملکرد بسیار خوبی داشته است. با این حال، اگر مشکلات تحویل بیشتر شود چشم‌انداز اقتصادی برای نیمه دوم بدتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نرخ تورم آلمان احتمالا در ماه‌های پاییز به ۱۰ درصد می‌رسد می‌گوید که نرخ تورم دو رقمی آخرین بار بیش از ۷۰ سال پیش در این کشور ثبت شده است.

همچنین درباره انتظارات خود در مورد تصمیم بعدی بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره در هشت سپتامبر گفت: با توجه به تورم بالا، افزایش بیشتر نرخ بهره باید دنبال شود.

طی چند ماه گذشته مشخص شد که ما باید در مورد سیاست‌های پولی در هر جلسه‌ تصمیم‌گیری کنیم.

بانک مرکزی تصمیم گرفت که در ماه جولای نرخ‌های بهره اصلی را ۵۰ واحد افزایش دهد تا گام‌های کلیدی بیشتری برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف دو درصدی خود در میان‌مدت بردارد.

ناگل خاطرنشان کرد: ثابت نگه داشتن انتظارات تورمی میان‌مدت در سطح دو درصد بسیار مهم است. من متقاعد شده‌ام که شورای حکام بانک مرکزی اروپا اقدامات لازم را در زمینه سیاست پولی اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر 20667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =