اقتصاد ژاپن سر به زیرشد!

با تشدید کاهش تولید و سفارش جدید، در بحبوحه افزایش فشار ناشی از افزایش مداوم هزینه‌های مواد خام و انرژی و تضعیف تقاضای جهانی، رشد فعالیت کارخانه‌های ژاپن در ماه آگوست به پایین‌ترین حد در ۱۹ ماه گذشته کاهش یافت.

به گزارش بیداربورس، فعالیت در بخش خدمات برای اولین بار در پنج ماه گذشته کاهش یافت زیرا سقوط در تجارت جدید نگرانی‌ها را در مورد تقاضای ضعیف در داخل افزایش داد.

شاخص مدیران خرید در ماه آگوست از ۵۲.۱ نهایی در ژوئیه به ۵۱ فصلی در ماه اگوست کاهش یافت که کندترین رشد را از ژانویه سال گذشته نشان می‌دهد. امتیاز ۵۰ انقباض را از انبساط جدا می‌کند. این رقم در دومین ماه متوالی کاهش تولید و سفارشات جدید کاهش یافت. سفارشات جدید با سریع ترین نرخ در نزدیک به دو سال اخیر کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، این نظرسنجی نشان داد که خوش‌بینی نسبت به شرایط سال پیش رو، اندکی مثبت بود و تولیدکنندگان نسبت به ماه قبل اندکی نسبت به شرایط پیش رو خوش‌بین نبودند.

موضوع نگران‌کننده میزان کسب‌وکار جدید دریافتی توسط شرکت‌های بخش خصوصی بود که برای اولین‌بار در ۶ ماه گذشته کاهش یافت و به نقاط ضعف بیشتر در آینده اشاره کرد.

کد خبر 20706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =