رشد حجم و ارزش معاملات بورس کالا

طی مرداد ماه سال جاری، ۱۰ میلیون و ۳۱۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به تیرماه به ترتیب رشد ۱۶ و ۲ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. سیمان با معامله ۴ میلیون و ۲۳۱ هزار تن، سنگ آهن با معامله ۲ میلیون و ۳۷۴ هزار تن و فولاد با معامله یک میلیون و ۲۵۳ هزار تن، سه محصول صدرنشین بورس کالا در مردادماه بودند.

به گزارش بیداربورس، تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی طی تیرماه معامله افزون بر یک میلیون و ۸۲۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی را تجربه کرد.

در این تالار بالغ بر ۵۴۷ هزار و ۶۰۰ تن وکیوم باتوم، ۵۳۲ هزار و ۲۷۵ تن انواع قیر، ۳۲۱ هزار و ۷۵۶ تن انواع مواد پلیمری، ۱۴۹ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۱۳۴ هزار و ۵۹۰ تن مواد شیمیایی، ۱۱۰ هزار و ۱۲۵ تن گوگرد، ۲۲ هزار و ۱۷ تن روغن، ۲ هزار تن سلاپس واکس  و یک هزار و ۳۰۰ تن عایق رطوبتی به فروش رسید.

همچنین تالار محصولات صنعتی و معدنی طی ماه گذشته میزبان معامله ۸ میلیون و ۴۴۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

در این تالار ۴ میلیون و ۲۳۱ هزار تن سیمان، یک میلیون و ۲۵۳ هزار تن انواع فولاد، ۲ میلیون و ۳۷۴ هزار تن سنگ آهن، ۳۷۱ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۴۶ هزار و ۵۵۵ تن آلومینیوم، ۱۱۴ هزار و ۸۷۵ تن روی، ۲۵ هزار و ۷۰۱ تن انواع مس، ۷۳۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۵۰۰ تن کک، ۶۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها ، ۹۱ کیلوگرم شمش طلا و ۶۰۰ دستگاه خودرو دیگنیتی و فیدلیتی مورد معامله قرار گرفت.

بازار فرعی هم طی مدت مذکور معامله ۴۰ هزار و ۹۹۷ تن انواع کالا را تجربه کرد.

کد خبر 20716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =