دومین اقتصاد بزرگ جهان به دست‌انداز رسید؟

معاون وزیر بازرگانی چین گفت: چین با چالش‌های فزاینده‌ای در تجارت خدمات بین‌المللی مواجه است زیرا شیوع کووید-۱۹ تحرک را محدود کرده است و کاهش تقاضای خارجی بر چشم‌انداز عملیاتی شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد.

به گزارش بیدار بورس، شنگ کیوپینگ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که شیوع کووید-۱۹ محلی، حرکت برون مرزی را محدود و به سفر، ساخت‌وساز و نمایشگاه‌ها آسیب وارد کرده است.

شنگ پیش از نمایشگاه بین‌المللی تجارت خدمات چین (CIFTIS) گفت: برخی از شرکت‌های تجاری خدمات با چالش‌هایی مانند سفارش‌های ناکافی و افزایش هزینه‌ها مواجه هستند و انتظارات تجاری آنها ناپایدار است. به ویژه، بنگاه‌های کوچک و متوسط که توانایی‌های نسبتا ضعیفی برای دفع خطرات دارند، برای بقای خود با فشار بیشتری روبرو هستند.

او گفت که در بحبوحه بهبود کند اقتصاد جهانی، تجارت خدمات چین با خطر کاهش تقاضای خارجی مواجه است.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه ژوئن به سختی از انقباض اجتناب کرد زیرا قرنطینه‌های گسترده کووید و بحران اموال تلفات زیادی بر اعتماد مصرف‌کننده و کسب‌وکار وارد کرد. بانک خلق چین روز دوشنبه نرخ‌های وام معیار خود را کاهش داد تا بهبود شکننده را احیا کند.

به گزارش رویترز، شنگ گفت که چین سرعت بازگشایی خود را تسریع خواهد کرد. بر اساس داده‌های اداره ارز دولتی، کسری تجاری خدمات این کشور در ماه ژوئن به ۷.۹ میلیارد دلار رسید که بیشترین میزان از دسامبر ۲۰۲۱ است. CIFTIS تحت حمایت دولت از ۳۱ اوت تا ۵ سپتامبر در پکن برگزار می‌شود.

کد خبر 20726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =