کرمان‌موتور برای خرید مواد اولیه از بورس تامین مالی می‌کند

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان از طریق فرابورس ایران از روز چهارشنبه دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ به مدت سه روز کاری در نمادهای کرمان۴۶۱ و کرمان۴۶۲ عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس و به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان جهت خرید مواد اولیه محصولات تولیدی از طریق فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این اوراق ۳ ساله و با نرخ ۱۸ درصد می‌باشد که اقساط آن هر شش ماه یک‌بار پرداخت می‌شود.

بانک تجارت، ضامن این اوراق است. بازارگردانان اوراق، سندیکایی متشکل از صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی اکسیر سودا و شرکت تامین سرمایه تمدن هر یک به حجم ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و متعهدین پذیره‌نویسی آن سندیکایی متشکل از شرکت گروه خدمات بازار سرمایه کاریزما به حجم ۵ هزار میلیارد ریال، شرکت تامین سرمایه تمدن به حجم ۱۰ هزار میلیارد ریال و صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کمند به حجم ۵ هزار میلیارد ریال است.

همچنین، شرکت کارگزاری کارآمد عامل فروش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت این اوراق معرفی شده اند.

شرکت کرمان موتور پیش از این شش مرتبه از طریق انتشار انواع صکوک در مجموع به ارزش ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده که دو مورد آن سررسید شده و مابقی در حال معامله است.

کد خبر 20728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =