زمان برگزاری چهاردهمین نشست بین‌المللی «بازارسرمایه اسلامی» اعلام شد

به همت سازمان بورس و اوراق بهادار چهاردهمین نشست بین المللی «بازار سرمایه اسلامی» آبان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

به گزارش بیداربورس مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل از برگزاری چهاردهمین نشست بین المللی بازار سرمایه اسلامی در آبان ماه سال‌ جاری در تهران خبر داد.

بهادر بیژنی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در نظر دارد چهاردهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی (ICM) را در روزهای ۱۵ و ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ( ۶ و ۷ نوامبر ۲۰۲۲) برگزار کند.

وی با تاکید بر اهمیت این نشست و استقبال اندیشمندان از آن گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ اندیشمند از ۴۰ کشور مسلمان و غیر مسلمان خارجی در این دوره‌ها شرکت کرده و از تجربیات فقه پویای شیعه جعفری در بازار سرمایه اسلامی بهره‌مند شده‌اند.

بیژنی موضوع محوری نشست امسال را «چشم انداز بازار سرمایه اسلامی در دوران دیجیتال» اعلام کرد و گفت: دیگر مباحث اصلی این نشست شامل «فین تک در بازار سرمایه اسلامی»، «دیجیتالی شدن بازار سرمایه اسلامی» و «سرمایه گذاری های جایگزین در بازار سرمایه اسلامی» است.

به گفته او هر یک از این موضوعات به صورت مستقل و مفصل در بخش‌های مجزا مورد بررسی قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال در بخش فین تک، موضوعاتی همچون «فرصت‌ها و چالش‌های فین‌تک اسلامی در بازار سرمایه اسلامی»، «فین‌تک اسلامی و چارچوب مقرراتی» و «هوش مصنوعی و فین‌تک اسلامی» بررسی خواهد شد.

مشاور رییس سازمان در امور بین‌الملل در ادامه بیان کرد: محور «دیجیتالی شدن بازار سرمایه اسلامی» نیز در قالب موضوعاتی همچون «کاربرد قراردادهای بلاک‌چین و اسمارت در بازار سرمایه اسلامی»، «ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری و آینده بازار سرمایه اسلامی»، «توکنیزه کردن دارایی‌ها (مالی و واقعی) از طریق بازار سرمایه اسلامی» و «متاورس و بازار سرمایه اسلامی» مورد بحث و تبادل نظر شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

مشاور رییس سازمان بورس همچنین در مورد محور «سرمایه‌گذاری‌های جایگزین در بازار سرمایه اسلامی» نیز گفت: در این بخش «سرمایه‌گذاری مسئولیت اجتماعی (SRI) »، «رویکردهای محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) و اصول حاکمیتی شرکتی در بازار سرمایه اسلامی»، «صندوق‌های جسورانه در بازار سرمایه اسلامی»، «الگوهای نوین تامین مالی توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری» و «صندوق‌های قابل معامله (ETF) مبتنی بر دارایی‌های رمزنگاری شده» از جمله موضوعاتی هستند که به بحث گذاشته خواهند شد.

وی در خصوص دوره‌های قبلی این نشست گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ سلامت کلیه شرکت‌کنندگان، سازمان بورس و اوراق بهادار۲ دوره پیشین نشست بین‌المللی «بازارسرمایه اسلامی» را به صورت مجازی برگزار کرد، اما به دلیل کاهش شدت بیماری قرار است امسال چهاردهمین دوره این نشست به صورت حضوری برگزار شود.

مشاور رییس سازمان بورس در آخر خاطر نشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار با دقت موقعیت جهانی بیماری کرونا را رصد می‌کند و چنانچه تا تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۱شرایط پاندمی مجدد حاکم شود، این دوره نشست بین‌المللی «بازارسرمایه اسلامی» نیز بصورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

کد خبر 20870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =