علت توقف نماد "فملی" ناشی از کشف منابع و ذخایر قابل توجه بود

شرکت ملی مس از کشف منابع و یا ذخایر قابل توجه در معدن مس- مولیبدن پورفیری سونگون با برآورد ظرفیت اسمی یک میلیارد تن خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، شرکت ملی مس از کشف منابع و یا ذخایر قابل توجه در معدن مس- مولیبدن پورفیری سونگون با برآورد ظرفیت اسمی یک میلیارد تن خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.

بر این اساس، "فملی" اعلام کرد: معدن مس- مولیبدن پورفیری سونگون، یکی از مهمترین ذخائر مس - مولیبدن داخل و دارنده پروانه بهره‌برداری از ۲۸ اردیبهشت سال است که در بازه‌های زمانی مختلف عملیات اکتشافی آن برنامه‌ریزی و اجرا شده است. استفاده از روش‌های نوین اکتشافی و توسعه عملیات حفاری در دو سال‌ اخیر، منجر به افزایش ذخیره این معدن شده است.

براساس حفاری‌ بیش از ۲۸ هزار متر گمانه اکتشافی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مرداد سال جاری با هزینه‌ای بالغ بر ۶۶.۷ میلیارد تومان شامل عملیات حفاری، نظارت بر حفاری و آنالیز بیش از ۱۴ هزار نمونه و طبق آخرین الگو سازی و برآورد ذخیره انجام شده، میزان منابع زمین‌شناسی معدن مس سونگون از ۴ به ۵ میلیارد تن ارتقاء یافت.

در این میان مجموع ذخائر اندازه‌گیری و نشان داده شده از میزان ۲ میلیارد تن با متوسط عیار ۰.۵۵ درصد مس به میزان ۳ میلیارد تن با متوسط عیار ۰.۵ درصد مس و ۱۵۸ پی‌پی‌ام مولیبدن افزایش یافت. برنامه اکتشافات تکمیلی این معدن با طراحی ۵۰ هزار متر گمانه اکتشافی در سال جاری و آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر 20962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =