شفافیت بورس کالا باعث تخصیص درست منابع می‌شود

مشاور اتاق بازرگانی گفت: اگر می‌خواهیم بازار سرمایه توسعه یافته‌ای داشته باشیم و به دنبال آن اقتصاد کشور نیز از آن منتفع شود، چاره‌ای نداریم جز اینکه بورس‌های کالایی را توسعه دهیم. به گفته محسن یگانه، به طور قطع شرکت‌هایی که در تولید خودرو فعالیت می‌کنند زمانی که با شفافیت قیمت‌ها از طریق کشف قیمت در بورس کالا مواجه می‌شوند، از این قضیه منتفع می‌شوند. بنابراین، تخصیص درست منابع راهی جز شفافیت از طریق بورس ندارد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از سنا، یک کارشناس اقتصادی و مشاور اتاق بازرگانی با اشاره به گام مهم و موثر مسئولان بازار سرمایه مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا گفت: با توجه به اینکه می‌دانیم در کشور این موضوع مخالفان جدی داشته و ممانعت‌های شدیدی برای آن شد اما به هر حال این تابو شکست و عرضه خودرو از طریق بورس کالا در حال انجام است.

محسن یگانه با بیان اینکه اغلب بورس‌های توسعه یافته جهان متکی بر بورس‌های کالایی هستند، افزود: اگر می‌خواهیم بازار سرمایه توسعه یافته‌ای داشته باشیم و به دنبال آن اقتصاد کشور نیز از آن منتفع شود، چاره‌ای نداریم جز اینکه بورس‌های کالایی را توسعه دهیم.

به گفته این کارشناس؛ خوشبختانه زمینه و پتانسیل این موضوع در کشور به لحاظ موقعیت خاصی که در بحث انرژی و موارد دیگر، بسیار فراهم است. بنابراین، این موضوع را به فال نیک می‌گیریم زیرا کمک بزرگی بر بازار سرمایه و اقتصاد کشور خواهد کرد.

یگانه در ادامه بر این باور است که مسئولان بازار سرمایه باید بورس‌های کالایی را از طریق سایر ابزارهای مالی به ویژه ابزارهای مشتقه بازار تعمیق دهند تا مابین بازار سرمایه یعنی معاملات اوراق و معاملات نقد، یک پیوستگی ایجاد شود و این موضوع بتواند بازار سرمایه را توسعه داده و در نتیجه اقتصاد از آن منتفع شود.

مشاور اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: به طور قطع شرکت‌هایی که در تولید خودرو فعالیت می‌کنند زمانی که با شفافیت قیمت‌ها از طریق کشف قیمت در بورس کالا مواجه می‌شوند، از این قضیه منتفع می‌شوند. بنابراین، تخصیص درست منابع راهی جز شفافیت از طریق بورس ندارد.

کد خبر 21058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =