بورس بین‌الملل امنیت کشور را تقویت می‌کند

جعفر قادری گفت: مشارکت خارجی‌ها (از طریق بورس بین‌الملل) در واحدهای تولیدی، باعث تقویت امنیت کشور شده و موجب می‌شود شرکت‌های خارجی در حوادث مختلف همراه دولت باشند؛ زیرا منافعشان به کشورمان گره خورده و سعی می‌کنند در کنترل تنش‌ها تاثیرگذار باشند.

به گزارش بیداربورس به نقل از خبرگزاری ایرنا، جعفر قادری به تاثیر بورس بین الملل برای تامین منابع و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد اشاره کرد و اظهار داشت: بازار سرمایه و بورس یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌تواند موجب جذب سرمایه‌گذار شود.

وی افزود: در صورت عرضه بخشی از سهام واحدهای تولیدی به شرکت‌های خارجی، زمینه ورود منابع ارزی به کشور فراهم می‌شود که این اقدام می‌تواند در این شرایط که با محدودیت ارزی مواجه هستیم، کمک شایانی به همراه داشته باشد.

قادری بیان‌ داشت: مشارکت خارجی‌ها در واحدهای تولیدی، باعث تقویت امنیت کشور شده و موجب می‌شود شرکت‌های خارجی در حوادث مختلف همراه دولت باشند؛ زیرا منافعشان به کشورمان گره خورده و سعی می‌کنند در کنترل تنش‌ها تاثیرگذار باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه‌ داد: شرکت‌هایی که سهام آن‌ها در بورس بین الملل عرضه می‌شود، انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بازارهای خارجی دارند تا بتوانند تامین منابع مالی مطلوبی داشته باشند.

وی عنوان‌ کرد: در واقع بورس بین الملل اقدام ارزشمندی است که نه تنها در کیش و قشم، بلکه باید امکان راه اندازی آن در همه مناطق آزاد فراهم شود.

گفتنی است، در جلسه روز سه‌شنبه (یکم شهریورماه) شورای عالی بورس، اعضای این شورا، راه‌اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور را تصویب کردند. این بورس با سرمایه ارزی در مناطق آزاد تاسیس می‌شود و همه معاملات آن ارزی خواهد بود.

بورس بین‌الملل مناطق آزاد، پنجمین بورس کشور است که با هدف تامین مالی ارزی پروژه‌های صنعتی و عمرانی با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون یورو در مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 21106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =