۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
طلا در خطر سقوط تا ۱۵۰۰ دلار است!

علیرغم افزایش ۲۰ دلاری طلا پس از گزارش مشاغل ایالات‌متحده، تحلیلگران محتاط هستند و به عوامل منفی کلان و سطوح فنی خطرناک اشاره می‌کنند که می‌تواند فلز گرانبها را در هفته آینده پایین بیاورد. افزایش ارزش دلار آمریکا و افزایش بازدهی، طلا را در اوایل این هفته به زیر ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رساند.

به گزارش بیداربورس، ادوارد مویا تحلیلگر بازار ارشد OANDA گفت: طلا در حال تبدیل‌شدن به یک کیسه بوکس است زیرا افزایش بازدهی خزانه‌داری تجارت شاه دلار را جوان کرده است. این خبر بدی در همه جا برای طلا بوده است. تا زمانی که حرکت بالاتر با بازده اوراق قرضه جهانی به پایان نرسد، مهلتی برای طلا پیش‌بینی نمی‌شود.

مایکل پیرس، اقتصاددان ارشد آمریکایی کپیتال اکونومیکس گفت: افزایش ۳۱۵ هزار نفری در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده و افزایش نرخ بیکاری به ۳.۷ درصد نشان‌دهنده افزایش کمتر ۵۰ واحدی نرخ در مقابل افزایش ۷۵ واحدی مورد انتظار بازارهاست.

پیرس گفت: داده‌ها نشان می‌دهد که شرایط بازار کار به طور قابل‌توجهی شروع به کند شدن کرده است که ما انتظار داریم در سال‌های آینده به رشد اقتصادی ضعیف‌تر کمک کند. با کاهش شرایط بازار کار که به فشارهای ضعیف‌تر دستمزدها نیز کمک می‌کند، به عقب راندن اخیر فدرال رزرو کمک می‌کند. دلار در پاسخ به داده‌ها عقب نشینی کرد و فضا را برای صعود طلا فراهم کرد. با این حال، تحلیلگران بسیار محتاط هستند.

نتایج بررسی‌ها نشان داده است که ابهامات زیادی وجود دارد و اگر ۱۶۸۰ دلار نتواند ثابت بماند، طلا ممکن است سقوط کند.

تحلیگران اظهار کردند که اگر دلار آمریکا همچنان بالا بماند و سطح ۱۶۸۰ دلار در هر اونس به نزولی برسد، باعث کاهش  به ۱۵۵۰ دلار در هر اونس خواهد شد.

اگر پایین‌ترین قیمت طلا در کوتاه‌مدت نتواند حفظ شود و ما به ۱۶۷۸ دلار کاهش پیدا کنیم، طلا می‌تواند به پایین‌ترین سطح ۱۶۲۵ دلار و سپس حتی ۱۴۸۴ دلار عقب‌نشینی کند. طلا باید بین ۱۶۷۰ تا ۱۶۸۰ دلار باقی بماند. اگر این‌طور نباشد، به سطوح پایین تر کاهش می‌یابد.

بر اساس کیتکو نیوز، تحلیلگران هشدار دادند که این امکان وجود دارد که طلا نزولی بیشتری داشته باشد. نمودارهای بلندمدت نشان می‌دهد که ۱۷۰۰ دلار سطح حمایت خوبی است. اگر آن را حذف کنیم، باید شروع به بررسی ۱۶۰۰ دلار کنیم و اگر به زیر ۱۶۹۵ دلار باشد نگرانی از کاهش ۱۰۰ دلاری دیگر وجود دارد.

کد خبر 21128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =