صندوق توسعه ملی با کمک بورس، پروژه‌ها را دقیق‌تر و سریعتر تامین مالی کند

محمد خدابخشی گفت: تامین منابع مالی صندوق توسعه ملی با کمک گرفتن از بازار سرمایه، می‌تواند کشور را به هدف‌گذاری در برنامه توسعه رسانده و نیمی از مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش بیداربورس نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در صورت ایجاد ساز و کاری اساسی برای اینکه صندوق توسعه ملی علاوه بر ورود برخی منابع مالی، به شکلی دیگر تامین منابع خود را انجام دهد، گفت: تامین منابع صندوق توسعه ملی از بازار سرمایه کمک بزرگی به توسعه کشور و تکمیل طرح‌های سرمایه‌ای خواهد کرد.

محمد خدابخشی معتقد است؛ توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که طرح‌ها و پروژه‌هایی که مبتنی بر مزیت‌های نسبی در مناطق مختلف کشور هستند بتوانند با حمایت صندوق توسعه ملی اجرا شوند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس عنوان کرد: با توجه به محدودیت منابع موجود در کشور، صندوق توسعه ملی می‌تواند به کمک منابع خود، تامین منابع مالی پروژه‌ها را انجام و فرآیند توسعه را سریعتر محقق کند.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی باید بیش از پیش حمایت خود را از بازار سرمایه داشته باشد و از این بازار به بهترین شکل ممکن برای تامین مالی پروژه‌ها بهره‌مند شود، اظهار کرد: وجود برخی طرح‌ها که توجیه اقتصادی و برگشت سرمایه آنها هم بالا است می‌تواند کشور را به توسعه مورد انتظار برساند. بنابراین، نقدینگی‌های موجود در کشور برای هدایت به سمت تولید، نیازمند مدیریت درست است.

خدابخش خاطرنشان کرد: برای نمونه، در حوزه تامین برق ۱۵ هزار مگاوات منفی هستیم و دولت برای تامین منابع مالی آن با محدودیت بسیار مواجه است، بنابراین باید با استفاده از روش‌های تامین منابع مالی، آن را به سرانجام برسانیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تامین منابع مالی صندوق توسعه ملی با کمک گرفتن از بازار سرمایه می‌تواند کشور را به هدف‌گذاری در برنامه توسعه رسانده و نیمی از مشکلات کشور را حل کند.

وی گفت: با این اقدام، طرح‌های توسعه ای اجرا، اشتغال ایجاد و نیاز کشور در بخش‌های مختلف برآورده خواهد شد.

کد خبر 21171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =