افزایش سرمایه ۲۴۰۰ درصدی از دستور کار خارج شد

شرکت حاضر در بازار پایه از خروج دستور کار افزایش سرمایه ۲۴۰۰ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به دلیل عدم خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، شرکت ایرانیت از خروج دستور کار افزایش سرمایه ۲۴۰۰ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به دلیل عدم خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت خبر داد و در جریان معاملات امروز با افت اندک قیمت سهام روبرو شد.

بر این اساس، منصور مظاهری کهرودی مدیرعامل "سایرا" در خصوص افزایش سرمایه این شرکت اعلام کرد: ایرانیت در ارتباط با تداوم فعالیت و اصلاح ساختار مالی نسبت به ارائه طرح طرح توجیهی افزایش سرمایه از ۴.۵ به ۱۱۴ میلیارد تومان به منظور سرمایه گذاری در خط تولید پانل های ساختمانی پلی یورتان و تجهیزات مربوطه در کارخانه واقع در شهرری اقدام و طی نامه ۲۵ خرداد درخواست صدور مجوز افزایش سرمایه کرد.

مستندات و مدارک مربوطه شامل طرح توجیهی و گزارش حسابرس و بازرس قانونی مبنی بر پذیرش افزایش سرمایه به سازمان بورس ارائه و متعاقباً اعلام شد. قبل از افزایش سرمایه شرکت نسبت به فروش زمین های رشت و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت اقدام می‌کند. با این حال طبق اعلام نظر آن سازمان در صورتی سازمان بورس مجوز برگزاری مجمع فوق العاده با دستور جلسه افزایش سرمایه را صادر می‌کند که در صورت افزایش سرمایه، شرکت از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شود.

با عنایت به اینکه افزایش سرمایه درخواستی شرکت موجب خروج این شرکت از ماده ۱۴۱ نمی شد با توجه به اظهار نظر سازمان بورس طرح توجیهی مذکور در حال حاضر از دستور کار این شرکت خارج و متعاقب آن برای فروش دارایی های مزایده شده به عنوان پیش نیاز طرح افزایش سرمایه برای خروج از ماده ۱۴۱ لایحه قانون تجارت اقدام کرده و در آینده نسبت به ارائه گزارش توجیهی جدید هیات مدیره به مجمع جهت افزایش سرمایه از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران و سازمان بورس خواهد رسید.

کد خبر 21250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =