اصلاحیه ارزیابی دارایی ها برای افزایش سرمایه شرکت ها از زمین و ساختمان

اصلاحیه مصوبه هیات مدیره سازمان بورس در خصوص ارزیابی دارایی ها جهت انجام افزایش سرمایه در سر فصل زمین و ساختمان ابلاغ شد.

به گزارش بیداربورس، اصلاحیه مصوبه ۱۴ اردیبهشت ۹۹ هیات مدیره سازمان بورس در خصوص نکات تکمیلی در ارزیابی دارایی ها جهت انجام افزایش سرمایه در سرفصل زمین و ساختمان ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، پیرو ابلاغیه ۷ خرداد سال ۹۹ مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با موضوع نکات تکمیلی در ارزیابی دارایی ها جهت انجام افزایش سرمایه در جلسه ۱۴ شهریور هیات مدیره سازمان بورس، مقرر شد بند ۵-۲ ابلاغیه فوق به شرح ذیل اصلاح شود:

در گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورد تایید بازرس قانونی، وضعیت و نوع مالکیت ( سند تک برگ، سند منگوله دار، بدون سند، اوقافی، در تصرف غیر، تحت مالکیت شرکت های گروه، دارای متصرف و ...) باید در مورد اقلام موجود در طبقه زمین و ساختمان به تفکیک ارائه شده باشد.

در این خصوص تنها ارزش زمین و ساختمان هایی جهت انتقال به سرمایه قابل قبول است که تحت مالکیت مسلم شرکت متقاضی بوده و دارای سند مالکیت رسمی نسبت به هم حقوق مالکانه ملک باشد مگر در خصوص مواردی که به تصریح قانون از این حکم استثنا شده باشد.

کد خبر 21268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =