توضیحات تکمیلی درباره عرضه اولیه ۱۳ درصدی، پروژه ها، افزایش سرمایه و ...

مدیرعامل پخش رازی درخصوص عرضه اولیه امروز ۱۳ درصدی سهام، پروژه های در دست اقدام و آتی، برنامه افزایش سرمایه، روش قیمت گذاری سهام و سهم بازار، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بیدار بورس، ارسلان کاظم پور با اشاره به عرضه اولیه امروز و ۶ درصدی سهام شرکت پخش رازی به روش ثبت سفارش در بازار اول معاملات فرابورس به بورس پرس گفت: طبق اعلام قبلی، مقرر شده ۱۳ درصد سهام این شرکت در فرابورس عرضه اولیه شود که ۶ درصد امروز انجام و ۷ درصد باقی مانده از طریق صندوق های سرمایه گذاری و طبق درخواست کارگزاری، عرضه خواهد شد.

وی افزود: پروژه‌های در دست اقدام شامل احداث مرکز توزیع کرمانشاه، شروع مرکز توزیع بندرعباس، بازسازی انبار مرکزی و بازسازی مرکز توزیع اصفهان است و احداث مرکز توزیع در استان های لرستان، اردبیل و بوشهر طی سال های آینده در دستور کار است. پروژه احداث مرکز توزیع کرمانشاه با سرمایه ۲۱.۵ میلیارد تومانی آغاز شده و در مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد که از بزرگ‌ترین مراکز پخش غرب خواهد بود. همچنین مرکز توزیع بندرعباس در حال بازسازی است که سال آینده به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول درخصوص برنامه افزایش سرمایه برای سال جاری توضیح داد: برنامه افزایش سرمایه برای سال های آینده در دستور کار قرار دارد اما برای سال جاری برنامه ای در دستور کار نیست.

کاظم پور درخصوص روش های قیمت گذاری سهام گفت: ارزش هر سهم "درازی" در روش خالص ارزش روز دارایی‌ها ۱۸۰۰ تومان، روش ضریب قیمت به سود خالص نیز ۱۷۰۰ تومان، روش جریان نقد آزاد سهامداران ۱۸۵۰ تومان و در روش تنزیل سود تقسیمی ۲۰۰۰ تومان برآورد شد که در نهایت بر اساس میانگین موزون ارزش‌های برآوردی، قیمت هر سهم  ۱۹۰۱ تومان پیش بینی می‌شود.   قیمت گذاری سهام مقبول شرکت بوده و محافظه کارانه در نظر گرفته نشده است.

به گفته وی، پخش رازی سهمی ۱۰ درصدی از بازار دارویی را در اختیار دارد و برنامه ریزی تا سه سال آینده سهم بازار به ۱۵ درصد و همچنین میزان سودآوری نسبت به فروش افزایش پیدا خواهد کرد. این شرکت به عنوان دومین پخش دارویی داخل با شبکه مویرگی قوی در حال فعالیت است و ۱۴ هزاز مشتری را تحت پوشش دارد که ۹۹ درصد داروخانه ها و مراکز درمانی تحت پوشش پخش رازی هستند.

بنابراین گزارش، شرکت پخش رازی در سال ۱۳۶۳ تشکیل و با ۸۰ میلیون تومان سرمایه، ثبت شد که از مهر سال بعد فعالیت را آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر دارای سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی با ظرفیت ۱۴۲ دستگاه ناوگان سنگین، ۳۸ دستگاه خودرو سبک و ۱۹ عدد تجهیزات حمل بار، کالا ها را به سرعت توزیع می‌کند.

پخش رازی دارای دو شرکت سهامی خاص تابعه به نام شرکت دارویی پخش رازی و شرکت توسعه بازرگانی پخش رازی است. شرکت دارویی پخش رازی در زمینه واردات داروهای تک نسخه ای، خاص و فوریتی و شرکت توسعه بازرگانی پخش رازی نیز در زمینه بازرگانی دارو و محصولات بهداشتی فعال است.

کد خبر 21277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =