انتظارات تورمی ایالات‌متحده سقوط کرد

فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که انتظارات تورمی ایالات‌متحده به پایین‌ترین سطح از اکتبر سال گذشته رسیده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از بیزنس، بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط بانک فدرال رزرو نیویورک، انتظارات تورمی مصرف‌کنندگان آمریکایی به پایین‌ترین سطح از اکتبر سال گذشته رسیده است.

این نظرسنجی نشان داد که میانگین انتظار تورمی یکساله پیش از آن با ۰.۵ واحد درصد کاهش به ۵.۷ درصد در ماه آگوست از ۶.۲ درصد در جولای رسیده است.

انتظارات تورمی با ۰.۴ درصد کاهش از ۳.۲ درصد به ۲.۸ درصد رسید که پایین‌ترین سطح، تقریباً طی دو سال گذشته است.

در این نظرسنجی آمده است: «مصرف‌کنندگان نسبت به درآمد خانوار و وضعیت مالی آینده‌شان خوش‌بین‌تر بودند».

وی افزود: انتظارات در مورد افزایش قیمت گاز در سال آینده نیز به کاهش خود ادامه داد و خانوارها اکنون انتظار دارند که قیمت گاز تقریباً یک سال دیگر تغییر نکند. انتظارات رشد قیمت مسکن به شدت کاهش یافت و انتظارات برای دسترسی به اعتبار در آینده بدتر شد.

بر اساس این نظرسنجی، انتظارات در مورد تغییرات قیمت برای گاز ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۰.۱ درصد رسید. انتظارات برای مواد غذایی ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۵.۸ درصد رسید همچنین برای اجاره با ۰.۳ درصد کاهش به ۹.۶ درصد رسید.

تورم مصرف‌کننده سالانه ایالات‌متحده در ماه ژوئن ۹.۱ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش ۱۲ ماهه از نوامبر ۱۹۸۱ است. در ماه بعد، افزایش تورم مصرف‌کننده اندکی کاهش یافت و به افزایش سالانه ۸.۵ درصد در جولای رسید اما همچنان به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است.

کد خبر 21500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =