با ابزار مالیات سرمایه‌ها را به سمت تولید هدایت کنیم

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: سیاست‏‌گذاران با بهره‌گیری از ابزارهای قدرتمندی همچون مالیات و غیره باید سعی کنند تا سرمایه های مردم در جهت تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش بیداربورس نماینده مردم تاکستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در ایجاد تورم، وجود نقدینگی‌های سرگردان و نبود برنامه درست برای هدایت آنها به سمت تولید است، گفت: با ورود نقدینگی‌های سرگردان به بازار و کسب سودهای کلان، شاهد تورم بالا در اقتصاد کشور به جای روانه شدن این نقدینگی‌ها و سرمایه‌ها در بخش تولید و اشتغال هستیم.

رجب رحمانی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی مدیران و دست اندرکاران بازار باید جهت‌دهی به نقدینگی‌ها و هدایت آنها به سمت تولید، اشتغال و فعالیت‌های سازندگی کشور باشد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: ورود نقدینگی به بازارهای غیر مولد اثر مخرب مستقیمی بر مصرف، رفاه و معیشت جامعه دارد به همین دلیل سیاست‌گذاران با بهره‌گیری از ابزارهای قدرتمندی همچون اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه سعی کنند تا سرمایه‌های مردم در جهت تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد که ورود و یا هجوم نقدینگی در بازارهای مختلف هیجان را در بازار سرمایه افزایش می‌دهد.

رحمانی تاکید کرد: با تصمیم‌های عجولانه نباید مردم و سرمایه‌های آنان را روانه بازارهایی کرد که به جای سود، ضرر و زیان به همراه داشته باشد.

نماینده مردم تاکستان ادامه داد: امیدوارم با برنامه‌های در دست اجرا، شاهد رونق دوباره در بخش تولید کشور بوده و از تورم بالا جلوگیری به عمل آید به طوری که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد گسترش اشتغال و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و رونق در بازار سرمایه باشیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی در مجلس شورای اسلامی به ویژه توسط کمیسیون برنامه و بودجه در راستای اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه صورت گرفته که می‌تواند سیستم مالیاتی کشور را متحول سازد.

کد خبر 21536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =