جای خالی پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی در کشور احساس می‌شود

محمد باقری بنایی گفت: به طور قطع وجود برخی برنامه‌های خلق الساعه به اقتصاد کشور آسیب می‌زند و اگر دولت به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی است باید مشکلاتی که از گذشته ایجاد شده را جبران کند.

به گزارش بیدار بورس، محمد باقری بنایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ثبات اقتصادی را به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بین دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و گفت: زمانی که ثبات اقتصادی در کشور حاکم باشد دولت ملزم می‌شود که مقررات مربوط به هر دستگاه را در زمان مشخص خود اجرا کند.

وی افزود: در صورتی که ثبات اقتصادی حاکم نباشد، دولت باید همواره به دنبال حل مشکلات بوده و اجرای دقیق برنامه‌ها برای سال‌های آینده، در هاله‌ای از ابهام خواهد بود و جای خالی پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی در کشور احساس می‌شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید هماهنگی بین بخش‌ها وجود داشته باشد تا ثبات اقتصادی حاصل شود، عنوان کرد: برنامه‌های توسعه‌ای ۵ ساله برای ثبات اقتصادی کشور تدوین شده است. ولی سایر کشورها برای سال‌های بالاتر از این زمان برنامه‌ریزی و متعهد می‌شوند که به طور حتم آن برنامه‌ها را انجام دهند.

باقری بنایی ادامه داد: دولت ملزم به ارائه برنامه مشخص برای دستگاه‌های اجرایی است و باید در اجرای آن هم جدی‌تر وارد عمل شود. بنابراین، آیین‌نامه اجرایی که برای دستگاه‌ها تدوین شده باید هر چه سریعتر از سوی دولت صادر و انجام شود زیرا این موضوع ثبات اقتصادی کشور را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ثبات اقتصادی به هر نهاد و دستگاهی کمک می‌کند تا در مسیر درست و از پیش تعیین شده حرکت کنند، اظهار کرد: به طور قطع وجود برخی برنامه‌های خلق الساعه به اقتصاد کشور آسیب می‌زند و اگر دولت به دنبال ایجاد ثبات اقتصادی است باید مشکلاتی که از گذشته ایجاد شده را جبران کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت‌ها توانایی اجرای برخی قوانین تصویب شده از طرف مجلس را ندارند. همین قوانین اجرا نشده به بی‌ثباتی اقتصادی کشور دامن می‌زند و دولت‌ها باید در این زمینه فعالیت خود را بیشتر کنند. مسئله رشد اقتصادی کشور اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی تاکید کرد: اگر به قوانین خوبی که در برنامه‌های توسعه و قانون بودجه نوشته شده است توجه شود، ثبات اقتصادی نیز در کشور ایجاد می‌شود.

کد خبر 21620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =