سازمان بورس آماده فرهنگ‌سازی مفاهیم بورسی

سواد مالی موضوعی است که به تازگی اخبار و صحبت‌های بسیاری درباره آن می‌شود. موضوعی که در این باره واضح بوده این است که سواد مالی باید از کودکی و سنین پایین به کودکان آموزش داده شود تا آنها بتوانند در بزرگسالی از آن استفاده کنند.

به گزارش بیدار بورس، رییس مرکز آموزش سازمان بورس در حاشیه همایش سواد مالی؛ از مدرسه تا بازار گفت: در حوزه سواد مالی نیاز است که بخش‌های مختلف دست به دست داده با یکدیگر همکاری کنند. با گسترش بحث سهام و سهامداری، در حال حاضر نزدیک به ۶۰ میلیون از جمعیت ما سهامدارد بازار سرمایه هستند و طبیعتا در چنین شرایطی همه امکانات باید بسیج شوند تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای این جمعیت به عنوان بازار سرمایه باشیم.

محمدرضا پوررضایی افزود: پوشش دادن جمعیت ۶۰ میلیونی که بخش عمده‌ای از آنها سهام عدالتی هستند، در حوزه آموزش اجتناب ناپذیر شده است و سازمان بورس هم تمام امکانات خود را بسیج کرده تا بتواند سند آموزش و فرهنگ‌سازی و سواد مالی را آماده کند و بتواند در بخش‌های مختلف با کمک شرکت بورس، ارکان به طور مشخص،  نهادهای مالی و بخش خصوصی این بخش را پوشش دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: حوزه آموزش و فرهنگ سازی از مدارس و حتی پیش دبستانی شروع می‌شود. فرهنگ سرمایه‌گذاری، ذخیره کردن پول و پس انداز جزو موضوعاتی هستند که قبل از دبستان شروع می‌شود و طبیعتا در قالب برنامه های آموزشی باید اتفاق بیفتد تا فرزندان ما بحث مدیریت درآمد هزینه را فرا بگیرند.

همچنین در آینده بتوانند به درستی بحث درآمد هزینه و نحوه سرمایه‌گذاری را در زندگی شخصی خود مدیریت کنند. به همین دلیل در سندی که در حال تدوین آن هستیم، تلاش می‌کنیم با حوزه‌های مربوطه از جمله وزرات آموزش و پرورش، وزارت علوم و دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای برنامه‌ریزی انجام بگیرد که این آموزش‌ها به سطح مدارس و بخش‌های مختلف جامعه تصری و گسترش پیدا کند.

وی در پایان افزود: توصیه‌ای که همیشه به سهامداران می‌شود این است که دانش مالی خود را به حدی برسانند که بتوانند به درستی تصمیم گیری کرده و مسئولیت تصمیم گیری خود را بر عهده بگیرند.

کد خبر 21628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =